Jag är ju katastrofalt dålig på att blogga...

...Men det är ju sjukt mkt numera så jag hittar liksom ingen tid till det!

Lucas har ju börjat på dagis och jag har börjat jobba. På kvällarna är det handboll, läxor, matlagning, badning, tvättning, städning m.m, m.m... Ja ni vet säkert, det är likadant för de flesta...

Lucas har som sagt börjat på dagis nu och det går helt suveränt bra! Han är verkligen en dagiskille och han älskar det!Tyvärr så fick han inte plats på Victors dagis utan han går på ett som ligger några t-banestationer bort. Det gör att det blir lite meckigt med lämningar och hämtningare eftersom man måste till tre olika ställen..

Men å andra sidan så visade sig Lucas dagis vara jättebra, så det känns jätteskönt att han har fått börja sin dagistid där, det är väldigt lugnt och skönt och blandade åldrar i gruppen vilket Lucas älskar, han är ju van att leka med lite äldre barn!

Lucas hade sån där tredagarsinskolning, och jag var rätt skeptiskt och tänkte att det var för kort tid, men på fjärde dagen när han blev lämnad ensam där så gick det som på räls! Lucas somade själv först av alla barn och sov längst, dom fick tom väcka honom:)

Personalen säger att de är så glada över att Lucas har börjat där eftersom att han alltid är så glad och lätt att ha att göra med, han är väldigt busig och påhittig och skrattar mest hela tiden. Det är ju kul att höra:)

Med Victor och Joanna är det också bara bra, Joanna kämpar på i skolan och det går bra. Hon är så duktig som vanligt! Hon har hoppat av ridningen och lägger ist mer tid på handbollen som hon tycker är jättekul!

Victor längtar bara efter att bli 9 år och blir helt knäckt när man förklarar att det är 5 år kvar..

Det har varit kul att börja jobba igen även om det hade varit ännu roligare att få vara hemma med Lucas, det var verkligen en underbar tid! Jag förstår precis vad dagispersonalen menar, Lucas ÄR en väldigt lätt unge att ha att göra med, inte gnällig och rätt okomplicerad, rätt cool faktiskt:)

Nu längtar jag efter våren och att sitta på en uteservering. Jag längtar efter att Helena och Peter ska få sin bebis och jag hoppas att jag kan få passa den nån gång nu när jag inte har nån egen bebis längre:)

Nä, nu ska jag kolla in svt.play lite grann!

Just det, ang OnOff-historien i mitt förra inlägg så fik jag maila om presentkortet ytterligare två ggr, men sen kom det tillslut och då hade dom uppgraderat det till 300 spänn:) Känner mig lite gniden, men va f-n:) Jag har gett presentkortet till Joanna som får köpa ngt som hon vill ha!

Kommentarer
Postat av: Johan

dags att ta tag i bloggen :)

Postat av: Rebecka

Vad händer....????

2010-08-17 @ 21:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback