Känns lite Off faktiskt...

Hahaha, nedan är min mailkonversation med Onoffs kundtjänst, det känns mer off än on faktiskt:)
Undrar om jag kommer att få nån kompensation, känns lite tveksamt faktiskt:)

Och jaaaaa.. jag VET att jag är en jobbig jävel:)



18 december 2009
> > Hej!
> >
> > Den 10 december la jag en beställning med ordernummer 934415452380843.
> > Det stod att varan finns i lager men för säkerhets skull ringde jag och
> > kollade att leverans skulle kunna ske före jul och det skulle fungera, det
> > var ju trots allt 14 dagar kvar till jul och varan fanns ju i lager...
> >
> > Idag har jag fortfarande inte fått produkten och på "min sida" står bara
> > att ordern är under behandling.
> > Jag ringde er kundtjänst och fick prata med någon som jag hoppas bara
> > låtsades jobba hos er för hennes attityd var under all kritik!
> >
> > Hon förklarade helt enkelt för mig att ni inte kan garantera någonting, och
> > att varan inte ens har skickats från tillverkaren.. Hon sa att hon inte kan
> > göra något eftersom hon inte har "lärt sig att trolla med knäna". Helt
> > ärligt, om man tycker att man ska behöva kunna trolla med knäna för att
> > kunna skicka ut en film på 14 dagar som tom ska finnas i lager så har man
> > ju fel jobb.
> >
> > Jag fattar också att det inte är hon personligen som skickar ut varorna,
> > men som kundtjänstmedarbetare borde hon ju alltså fungera som ombud för mig
> > när jag behöver hjälp med min leverans, annars är det ju inte mycket till
> > kundtjänst..
> >
> > Jag tycker att det är riktigt värdelöst att inte förstå att det är av
> > högsta vikt att kunna leverera ut beställda varor innan jul, i synnerhet
> > när de beställts i så pass god tid innan..
> > Hennes svar var att man aldrig kan garantera någonting och att varan kommer
> > ju annars dagarna _efter_ jul. Okeeeeej, men då faller ju hela idén, vad
> > ska jag med den då? Jag brukar ge barnen julklapparna på julafton...
> >
> > Jag har själv jobbat med webbshop och för oss var snabba leveranser a och o
> > och jag vet att det är fullt möjligt att hjälpa kunderna och ligga på för
> > att se till att varorna går ut till kunderna i tid. Även om varorna finns
> > hos tillverkaren så borde man väl ha en kontakt med tillverkaren och snabba
> > på det hela? Och hur kan ni skriva "finns i lager" om den inte finns i ert
> > lager?
> >
> > Hon borde helt klart kollat upp när varan ska skickas till mig för att
> > kunna ge mig ett säkert svar på om jag kommer på hem den innan jul. Vad är
> > hennes arbetsuppgift egentligen? Det kan ju inte vara att bara säga att hon
> > inte vet någonting.
> >
> > Jag vill ha ett svar snarast, kommer ni att se till att denna order
> > levereras före jul?
> >
> > Hälsningar Petra A-H



> Date: Fri, 18 Dec 2009 16:09:25 +0100
> From: [email protected]
> To: petra.> CC:
> Subject: Re: gällande order 934415452380843 [InteractionID: 556fc918-ecf4-4650-a7bf-ae0d1eb22af5]
>
> Hej Bäste kund!
>
> Tack för din förfrågan gällande din order.
>
> Jag har talat med leverantören och fått reda på att denna vara har utgått hos tillverkaren.
> När du la din beställning så läggs detta till tillverkaren men de har tyvärr inte hunnits uppdateras på vår hemsida då vi inte har fått informationen från dem.
> Jag beklagar detta verkligen. Jag förstår efter att ha läst ditt mail att du inte har blivit bra bemött av vår kundtjänst och det ska absolut inte vara så. Jag ber om ursäkt för alla dessa bekymmer du har
> vart med om Det jag kan erbjuda dig är kompensation. Då kan du få ett presentkort på 100 kr.
> Vänligen återkom om du vill att vi gör detta.
>
> Du är alltid välkommen att kontakta oss om något skulle vara oklart.
>
> Med vänlig hälsning
XXX


----- Original Message -----
From: petra
To: CCE3 ONOFF IN <[email protected]>
Sent: Fri, 18 Dec 2009 18:00:43 +0100
Subject: RE: gällande order 934415452380843 [InteractionID: 556fc918-ecf4-4650-a7bf-ae0d1eb22af5]

Hej XXX,
 
Tack för snabbt svar, då vet jag att jag inte kommer att få någon order levererad vare sig före eller efter jul.
Det tråkigaste är att min dotter verkligen vill ha just den filmen och nu finns det inte någon annan leverantör som hinner leverera ut den före jul..
 
Jag betalade med kort, hur löser vi det? Även om det inte är någon jättesumma så vill jag ju inte betala för en order som inte har levererats.
 
Jag tar tacksamt emot ditt erbjudande om kompensation, meddela gärna vad som gäller för detta, kan jag tex använda presentkortet i butik eller gäller det enbart i er webbshop?
 
Vidare hoppas jag att ni tar tag i era medarbetare, eller åtminstone denna specifika person, för ett sådant bemötande, med dessutom direkt felaktigt besked, är ju bara inte acceptabelt.
 
Hur som helst som helst så tackar jag dig för att du tog dig tid att svara så snabbt och jag önskar dig en god jul och ett gott nytt år!
 
Med vänliga hälsningar
 
Petra


Date: Fri, 18 Dec 2009 18:11:22 +0100
From: [email protected]
To: petra.
CC:
Subject: Re: RE: gällande order 934415452380843 [InteractionID: 408736cd-62c6-46eb-ad80-81bd73cfb7fd
Hej Bäste kund!

Tack för din förfrågan gällande din beställning. 

Eventuella pengar släpps tillbaka på ditt konto på måndag, då dessa pengar vart bara reserverade. Jag förstår att hon blir ledsen, det är synd verkligen.
SOm sagt så ber vi om ursäkt än en gång för detta misstag.
Kompensationen gäller i butik och i webbshopen. Ditt presentkort kommer hem i brevlådan till dig.

Du får ha en trevlig jul och ett gott nytt år.

Du är alltid välkommen att kontakta oss om något skulle vara oklart.

Med vänlig hälsning
XXX
ONOFF Sverige AB,
tel 077 - 440 40 40



From: petra >
To: CCE3 ONOFF IN <[email protected]>
Sent: Fri, 15 Jan 2010 15:07:22 +0100
Subject: RE: gällande order 934415452380843 [InteractionID: 408736cd-62c6-46eb-ad80-81bd73cfb7fd]

Hej igen ,
 
Jag undrar när ni tänkte skicka över presentkortet som du erbjöd mig som kompensation för ert strul och bemötande (se nedan mail)?
Min adress är, om ni tagit bort den:
 
XXX
XXX
Mvh Petra



Skickat: den 15 januari 2010 15:55:40
Till: petra

Hej Bäste kund!

Tack för din förfrågan.

Vi ska klla upp detta, vi återkommer när vi har fått svar.


Du är alltid välkommen att kontakta oss om något skulle vara oklart.

Med vänlig hälsning A
ONOFF Sverige AB,
tel 077 - 440 40 40


Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha uruselt är ju bara början!

Hur slutade då? Har du fått komp?



kram

Postat av: Nanna

Kom igen nuuuuuu!

2010-03-17 @ 21:22:21
URL: http://nannaas.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Hallå!!! Det bloggas dåligt här...

2010-03-21 @ 13:48:00
URL: http://knessas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback