Gitarrlärandet går _sådär_!

Igår var jag och spelade gitarr som vanligt på tisdagar. Gitarrläraren är väl inte jättebra direkt, eller snarare så är han rätt kass:) Han slänger bara till oss noter och säger till oss att öva själva medan han ska hämta kaffe, kopiera, köpa macka, ringa etc etc.. Sen sitter han och spelar för sig själv och sjunger med på en helt annan låt samtidigt som vi då ska öva på det han sagt till oss. Lätt att koncentrera sig..

Sen när vi har "övat" så ska vi spela låten tillsammans. Hahaha, vilket skämt:) Eftersom vi i gruppen är på rätt olika nivå och har olika slagteknik (hmm..vissa av oss, läs _jag_, har väl inte direkt nån teknik alls, utan slår där det känns som om det passar in) så låter det rätt förjävligt!!:) Och när vi spelat igenom låten så tittar han på oss och frågar "hur tyckte ni att det gick??"

HAHAHA, alltså det är inte fråga om hur vi TYCKTE att det gick, det gick ju åt helvete, det hörde ju vem som helst:) Sjukt kul!!:)

Kan ju säga att jag lärt mig mer här hemma själv framför datorn! Men det är kul att komma iväg och göra ngt på kvällarna, alltid kul att "lära sig" nåt nytt:) Jag går tillsammans med syster matilda och broder Jakob (fyndigt va??*s*) och vi får iaf en del skratt åt "gitarrläraren":)

Nu ser jag fram mot fredag då vi ska ha tjejkväll hemma hos Sanna på Kungsholmen! Kanske kan jag lura igång henne på en Sing Star:) Jag får väl lura i henne lite vin först, alla medel är väl tillåtna??:)


Kommentarer
Postat av: Nanna

HAHAHA gud vad jag skratta!! Jag kan tänka mig dig sittandes där och klinka på gitarren ;D



Den stora frågan är väl då; Varför har ingen bjudit mig på fredag?

Jag är väl ändå tjej!!!

Postat av: Petra

Haha, jag bjuder på det, det ÄR onekligen en rolig syn:)



Angående tjejkvällen så är du säkerligen välkommen:) Det är inte så många stora tjejer, dvs bara jag och Sanna, resten av tjejerna är Joanna, Mira och Emma. Fast när jag tänker efter så hade tydligen Emma bjudit sina dagisfröknar också:)



Kram:)

2009-03-11 @ 15:27:14
Postat av: Nanna

hahahaha, vad kul ni kan ha!

Då kan ni ju parta loss ordentligt medans dagisfröknarna gör det dom är bäst på - passa barn!! :)

2009-03-11 @ 15:37:28
URL: http://nannaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback