Ett till barn som misstänks ha dödats av en förälder

Jag blir alldeles förtvivlad när jag läser om barn som dödas av sina föräldrar. Små barn som inte klarar sig själva och som sätter all sin tillit till sina föräldrar och som dör utan vår omsorg.

Hur kan man döda sitt barn???

Nu läser jag om en liten pojke som misstänks ha dödats av sin mamma. Han hade inte ens hunnit fylla två år. Hur FAN kan någon ta hans liv? Och hur FAN kan en mamma göra så? Hon som burit honom hela graviditeten, känt de små sparkarna i magen, lyssnat på hjärtljuden hos barnmorskan och sedan fött sitt barn. Hur fan går det till att man tar livet av sitt barn??

I tidningen läser jag att mamman säger att det var en olyckshändelse och att det inte var meningen.

VA???!?? Inte meningen? Vad kan man rilmligtvis göra med sitt lilla barn så att det "råkar dö"?? Man är väl rädd om sitt barn? Man måste vara rädd om sitt barn!

Hon hade inte ens larmat ambulans. Om det hade varit så att hon tex tappade pojken och att han föll så illa så han blev allvarligt skadad så borde väl en förälder ringa ambulans? Se till att barnet får vård?

Visst är det så att i de flesta fall där föräldrar dödar så är föräldern ofta själva svårt deprimerad och vill ta sitt liv. Men det spelar ingen roll, i sådana här fall så ligger min empati hos barnen. De KAN inte påverka sin situation själva. Är man SÅ deprimerad så MÅSTE man ta sitt ansvar och söka hjälp.

En annan fråga är såklart att OM föräldrarna är så deprimerade så att de inte själva klarar av att söka hjälp och det finns risk att de tar sina och barnens liv- borde ingen se det då och kanske agera? Det borde väl märkas på andra sätt om en person mår _så_ dåligt??

Ansvaret för barn är kollektivt och inget vi kommer undan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback