Men hallå?! Vad hände??

Nu har bloggen legat stilla lääääänge! Vad ska jag skylla på? Tidsbrist? Ja lite, men det stora problemet är att datorn strular och stänger av sig titt som tätt så jag orkar aldrig börja på ett nytt inlägg eftersom jag oftast inte hinner skriva klart:( Men nu chansar jag och skriver asfort:)

Sen sist har det hänt...mycket såklart:) Tyvätt har jag inte kunnat lägga in några bilder ännu så det får komma senare.

Joanna fyllde ju år och hade kalas. Det var strålande väder så vi kunde vara utomhus. Vi ordnade tipspromenad och massa andra utelekar. Jättekul!!

Joanna har också hunnit ha sin första handbollscup och tjejerna var grymma och tog silver! Det var över 100 lag som var med i cupen och faktum är att de kunde lika gärna ha tagit guld, men sista matchen blev oavgjord så då körde dom på vem som gjorde första målet och då blev det tyvärr det andra laget:( Om det hade räknat vilka som gjort flest mål i hela serien så hade våra tjejer vunnit! Duktiga:)

Lucas utvecklas sjukt fort just nu! Han är snabb och klättrar upp i klätterställningar och gungar för fullt. Han säger mamma och pappa och lampa och är mkt social och glad. Kul!

Victor älskar livet just nu och vi får mkt beröm från tex dagis för att han är så social och artig! Han erbjuder sig alltid att hjälpa till med saker och pratar med alla. "Vet du mamma, jag älskar dig" säger han hela tiden. Sööööt:)
När jag skulle gå till tvättstugan för ett par dagar sen så var Victor ute på gården och lekte med kompisar. Då ropar han "mamma, ska du bäja alla klädarna själv? Jag kan fölla me och jälpa dig":) Klart empatiskt av en 3-åring tycker jag:)

Jag fick veta en tråkig nyhet idag om en gammal vän som stått mig väldigt nära, närmre än de flesta. Han har varit med om en motorcykelolycka som tydligen var allvarlig och ligger på intensiven nu. Jag hoppas så otroligt mycket att det går bra.

Lucas har fått dagisplats. Vi velade länge ang om vi skulle ta den eller inte. Jag tycker att han är lite för liten egentligen, han kommer ju bara vara 1 år och en månad. Dessvärre så sa dom att det nog inte kommer att finnas någon plats om vi väntar till årsskiftet och om vi tackar nej nu så hamnar vi tydligen sist i kön. Iaf så bestämde vi oss för att ta platsen och nu känns det bra. Jag tror att det kommer att funka bra. Lucas älskar att vara på dagis när vi hämtar Victor. Han börjar skratta och vinka så fort vi närmar oss dagis och sen kryper han runt och leker med allt där inne:) Dessutom längtar jag verkligen efter att börja jobba. Fast det är klart, dagar som denna med 30 grader och sol så stör det mig inte nämnvärt att vara föräldraledig:)

Nä nu måste jag laga mat och duka på gården!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback