Victor lever i Astrid Lindgren-land

Victor lever i nån slags rollspelsvärld just nu. Han älskar att leka att han är olika Astrid Lindgrenfigurer, oftast är han Mia eller Madicken, ibland är han Emil och låser in sig på toaletten. Ibland får jag vara Annika och Stefan Tommy och han är såklart Pippi. Joanna får vara prusiluskan (snacka om nitlott) och Lucas är...herr Nilsson.

Victor går runt med ett russinpaket som han leker är chokladpraliner. Så kommer han fram och säger "vill du haaaaa?" med snäll röst, och när man sträcker fram handen för att ta ett russin så sliter han bort paketet och fräser "nä, DU haj jåd att söpa dina pjalinej sälv, din MALLDODA!!" =du har råd att köpa dina praliner själv din mallgroda:) SÖTT!!

Han brukar också komma hoppande med sina foppatofflor och ropa "sandaler minsann, ja ha fått nya sandaler minsan", och då ska jag säga "sandaler minsann, fint som kattskit i vällingen" och så ska jag ta foppatofflan och slänga den i Stefans, aka Abbe, huvud. Då ska Stefan ge tillbaka den till Victor och säga "inte kan jag veta att allt skräp jag får i huvudet tillhör Madicken"... Ja, ni hör ju..

I morse skulle jag få sova ett tag eftersom jag var vaken så sjukt mkt med Lucakn i natt. Vid 07,10 känner jag att någon petar på mig försiktigt och viskar "mamma, sa du va Lisabeth så e ja Madicken??"

Alltså, han är ju bara för sööööööööööööööööööt!!!!!!!!!!!:)

Kommentarer
Postat av: Jennie

hahaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback