Bebis är bara glad!

...och det är ju kul, men borde han inte sova också?? Nu har Joanna och Victor sovit i ett par timmar, men Lucas han ligger på golvet och övar krypställning och är allmänt jätteglad.

Igår var han vaken enda från 14,00 till 23,00 på kvällen när han äntligen behagade släcka sina vackra blå ögon..

Problemet är bara att han blir lite smått övertrött och lätt labil:/ Det är _väldigt_ nära mellan skratt och gråt och det är svårt att pleasa honom. Men det är ingen mening att tvinga honom att sova- bebisar gör liksom lite som de själva vill har jag märkt!

Det var en tjej som sa att bebisar sover om resten av familjen sover eftersom människan är flockdjur, typ "nu är det natt och min ledare sover, då ska jag också sova". Hmmm, då har hon nog inte träffat nått av mina barn.. Min bebis skiter högaktningsfullt i om hela familjen sover, då ser han bara till att väcka upp alla istället så kan vi ju vara vakna tillsammans. Han har fått en body av sin kusin och på den står det "sover inte jag sover ingen"- det stämmer bättre in..

Vi har nog inte lyckats så bra heller med att pränta in vem som är ledaren i familjen- Lucas verkar tycka att det är HAN som är det. Victor i sin tur verkar tycka att det är han.. De enda som inte verkar ha några som helst ledarbefogenheter är väl jag och Steven:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback