Promenad i Midsommarkransen

Idag när jag gick och handlade så blev "gå-och-handla-promenaden" ist nån form av stadsvandring:)
Jag började fota lite med mobilen, och det är märkligt hur annorlunda allt ser ut genom en lins! Eller det finns liksom på ett annat sätt kan man säga, det blir ju ett objekt och inte bara ett träd, en skylt eller ett hus..

Är ni med på vad jag menar?
Här är iaf min prommis i mitt kransen. Ha överseende med bilderna, jag är ingen fotograf och kameran är som sagt en mobil;)

Först en bild utanför huset:
image358


Här är pulkabacken precis utanför huset där ungarna åker pulka på vintern och leker resten av året
image359

Pizzeria Tellus- här köper vi pizza ibland och Handlarn precis brevid förser ungarna med glass
image360


En sak jag gillar med kransen är att det finns så många vackra hus här! Och mitt i allt så kan det dyka upp en villa, jag gillar det!


Här är Tre Vänner- klassiskt ställe att sitta längst med trottoaren och snacka skit och ta en öl en solig dag:)
image374


Mitt i allt- en typisk "kransen-grej"- så stöter jag på en demonstration helt i det tysta:)

image368

Svandammens Fisk och Deli- här brukar vi handla fiskspett och grilla, underbart gott! Dom brukar marinera dem åt oss och aiolin är supergod!
image369

Sen kommer Tellus Bio. Det är ju värsta lyxen att ha en egen bio i huset! Bion har funnits sedan 1920 och är den enda av Stockholms småbiografer som fortfarande finns kvar. På söndagar kl 15 går det barnfilmer, vilket är helt perfekt för oss, Joanna och hennes kompisar kan tom gå själva på bio!

Varje Lucia har barnen på gårdarna som tradition att gå till bion och lussa:)

image370
image372

Sen har vi blomaffären där vi köper blommor till dagis-och skolavslutningar etc, ungarna gillar att bara gå dit och titta på alla vackra blommor!
image373

Genar genom min mammas gård..perfekt att ha henne och resten av la familia så nära så att barnen kan hälsapå lätt. Perfekt också att hon bor preciiis brevis svandammsparken så att ungarna kan springa upp och låna toan när det blir panik:)
 

Ut från mammas gård. över lilla gatan, in på vår gård- Så, hemma:)

image377
image378

Ok, jag håller med, ett ganska ointressant inlägg, men jag tyckte det var ganska kul att göra det så se det som en egogrej:) Men håll med om att det är fint i kransen:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback