Jättesjuk, trött och irriterad!

Nu är det riktigt synd om mig! Jag har typ nån kombo av halsfluss och bihålleinflammation och tungan är helt uppsvullen så jag biter mig hela tiden. Dessutom har jag feber så minsta motgång får mig att börja gråta.

Det är inte kul!

I brevlådan dyker det upp en _inkasso_ på 2015 kr från Intrum Justitia
Inte nog med det- det är en inkasso på en räkning som jag _redan har betalat_.
Hur glad blir man då?

Okej, tänkte jag, det är väl bara att ta fram kvittot och ringa upp dem så löser vi det här.

HAHAHA, är jag typ naivast i världen?
Nä det går inte, utan jag måste skriva ut kvittot och skicka det _per post_, sen tar dom det i tur och ordning _som dom hinner_.

Bara det att vår skrivare är paj och jag är ju hemma och är assjuk samt full av sammandragningar och foglossningar och utan tillgång till bil.
Det är inte _bara_  att sticka i väg nånstans och ragga upp en skrivare för att sedan skicka in det till dem.

Dessutom så vill jag ju lösa detta direkt, jag har ingen stressnivå just nu!

Jag frågade henne hur lång tid det kommer att ta innan jag får en bekräftelse på att de dragit tillbaka det felaktiga inkassokravet- men det kunde hon inte svara på.

Det värsta är att hon lät så sur och extremt otrevlig och sa typ "om du nu tror att du har betalat så får du ju bevisa det". Va?! _Tror_ att jag har betalat? Det VET jag ju eftersom att jag sitter och tittar på kvittot, samma kviitto som jag inte får maila in av ngn dum anledning som hon inte kunde svara på.

Därför sa jag till henne: "det är ju helt sjukt att _du_ låter helt sur och otrevlig mot mig när du upplyser om allt jobb jag måste lägga ner på att bevisa att jag har betalat när det rimligtvis borde gå lika lätt för er att ta in en print screen med kvittouppgifter"
Då svarar hon "som om du låter så glad själv". Ehhh, okej? Hon börjar liksom tjafsa!

Klart som FAN att jag inte är glad.

Nu ska jag ringa till dem som skickade ut ursprungsfakturan istället!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Intrum, de är verkligen inte riktigt kloka... Hoppas det löser sig snart då. Ha en trevlig helg och krya på dig vännen!

Stor kram
Hannah

2008-05-16 @ 16:23:01
Postat av: Petra

Nä ibland undrar man ju, kundvänligt är väl inte riktigt rätta ordet..

Hoppas att ni får riktigt kul ikväll, och jag hoppas vi kan styra upp en till kväll så småningom:)

Kram Petra

2008-05-16 @ 16:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback