Mvc- min terapi!

Idag var jag på MVC. Jag älskar verkligen att gå till MVC, man får så skön bekräftelse där:) Man känner sig liksom inte bara gravid, utan man känner sig sådär heligt supergravid. Man kan säga att man är trött utan att få menande blickar och kommentarer om att graviditet inte är en sjukdom etc etc.. barnmorskan tittar bara milt på mig och säger att hon förstår det. Bara det är ju GULD värt!!

Jag har världens bästa barnmorska tror jag. Förutom att hon alltid förstår mig (jag hade samma när jag väntade Vickan) så säger hon allt det där som man _vill_ höra. Tex så mätte hon magen idag och kände efter hur stor bebisen kändes och då sa hon att den var _alldeles lagom stor_. Det vill man gärna att bebisen ska vara eftersom den ju så småningom ska ut sen.

Sen sa hon att det verkar vara _en social bebis_ eftersom den buffar tillbaka så fort man rör den. Det vill man ju också gärna att bebisen ska vara eftersom det är jobbigt om den är jätteblyg och jag ständigt kommer att oroa mig för att den inte får kompisar eller vågar ta för sig.

Förra graviditeten så hade jag massor av sammandragningar väldigt tidigt och jag tyckte det var jobbigt med förvärkarna. Då tröstade hon mig med att jag nog skulle få _valuta för det sen_ när det var dags för förlossningen. Det kändes väldigt skönt att tänka så och ännu skönare var det ju attt hon visade sig ha rätt:) Fast åandra sidan- om jag INTE får massa sammandragningar den här gången- kommer _det_ då att straffa sig vid den här förlossningen? Jag hoppas att barnmorskan Anki har nåt bra att säga om det iså fall.

Öht så förväntar hon sig liksom att jag ska vara trött och inte orka med allt, vilket är skönt till skillnad mot många andra som inte verkar fatta att man inte alltid pallar att hålla samma tempo som annars. Man fixar inte lika mycket stress. Men min barnmorska säger ist att hon tycker att man ofta har för höga krav på sig själv när man är gravid och dessutom har flera barn hemma. Hon pushar mig att skita i kraven och förväntningarna.

Så kontentan är att jag gillar att gå till MVC och att jag nästan kan tänka mig att vara gravid flera gånger bara för det:)

Kommentarer
Postat av: TUMADRE

Grattsi till bebisen i magen! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback