Min bebis går in i vecka 25 idag!

Det känns verkligen helt otroligt, tiden har gått så himla fort!

http://se.babycenter.com/ kan man läsa att min bebis är så här stor:

25 veckor, 34,6 cm, 660 gram

Ehh vaaa? 34,6 cm?? I min mage? NU? Jag som fortfarande känner mig relativt nygravid! Inte konstigt att jag börjat känna mig rätt tjock om magen!

Fast å andra sidan har jag svårt att först hur bebisens vikt på 660 gram skulle kunna motsvara den viktökning jag dragit på mig:/ Det känns ju lite pinsamt.. Men vi kan väl säga att jag säkert börjat få massa vatten i kroppen, och dessutom har jag säkert mycket fostervatten. Så måste det vara.

Det är så härligt nu för jag känner min lilla bebis nästan hela tiden. Om jag blir orolig så brukar jag bara buffa lite på magen så får jag snabbt svar.
Joanna är så mysig och kramar om magen varje morgon för att säga gomorron till sin nya lillebror. Hon längtar verkligen, och det känns så himla skönt för det betyder verkligen att hon inte känner att hon hamnat i skymundan av Victor! Hon vill verkligen ha ett till syskon.

Det är ju ändå så att man nog nästan alltid oroar sig för att man gör rätt val när det äller barnen, och man är rädd för att inte ha tid för dem.. Men i längden så tror jag att man generellt bara blir rikare av att ha syskon. Tänk att ha flera att dela sina minnen med och dessutom flera att älska och som älskar en!
Men därför så känns det såklart extra skönt att hon så tydligt visar att hon vill ha flera syskon!

Victor fattar såklart inte mycket alls av att det ska komma en bebis. Han vet ju vad en bebis är, men när jag säger att jag har en i magen så skrattar han bara och säger "neeeeeej, mamma tooooookig" Ja det är klart,det måste ju verka helt absurt att jag skulle ha en bebis _i_ magen. Det tycker ju faktiskt jag också att det är.

Men jag tror att han helt enkelt kommer att vänja sig, hans värld är ju inte så himla stor ännu så rätt snabbt så kommer han nog glömma bort att bebisen inte alltid har funnits hos oss. Dessutom är han ju inte ensambarn idag heller så förhoppningsvis så går det smärtfritt och med tiden har han en kompis till:)

Nu skavi se på andra chansen snart!

Hej då:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback