En (1) krona.

En krona fick jag av Nanna idag. Alltså en 1-krona. Hon tryckte den i handen på mig och sa "här, köp dig något riktigt fint".

Hur tolkar man det? Var det snällt av henne eller tyckte hon helt enkelt att jag behövde något fint eftersom jag aldrig har något fint? Och var _det_ i så fall en fin tanke? Vissa saker kanske mår bäst av att inte tolkas:)

Men hon var snäll som följde med ner och åt lunch idag trots att hon hade med sig lunch och dessutom har bestämt sig för att sluta äta i svindyra restaurangen. Sen gjorde hon något annat snällt också, men jag kommer inte ihåg vad det var..

Iaf, i restaurangen gick det ju till precis som vanligt, jag åt både ärtsoppa, pannkaka, quesedilla m bönsalsa samt nån oxjärpe som var asäcklig. Små portioner av allt utam pannkakan visserligen, men ändå- man kan säga att jag var rätt mätt efter det. Det var inte läge för latte efteråt.

Jag satt och beklagade mig på hur mätt jag var fram till typ kl 15,00. Då messade Carro att det var dags att ses i fikasofforna eftersom det var kokosbollsdag. Klart jag ville fira den:) Lite för mätt var jag ju egentligen, men Carro förklarade att det ju bara är luft i kokosbollarna.

Det var väldigt roligt att Micke lurade Mika att han skulle in på repövning 2 veckor i juni i Blekinge. Micke hade fått tag på MIkas gamla kallelse till repövning och skannat in den och lagt på lite ny text och lagt i Mikas postfack. Det var sjukt kul för Mika gick verkligen på det:) Jag ville lura Stefan med det men jag hann inte för jag kunde inte låta bli att berätta hur kul det var typ direkt när jag kom hem:)
Men tänk annars- "men vad syyyynd älskling!! Och Ö-vik, mitt i sommaren! Hoppas att du har sparat semester för det här..Jaja, jag får väl ta ungarna och sticka till Mallis eller nåt med nån kompis då.." HAHAHAHAHA, det skulle ha varit kul:)

Lille Victor verkar för övrigt inte riktigt vass idag, han har lite feber och är rätt ledsen till och från. Jag är ledig i morgon så han får nog vara hemma med mig och vila sig, han verkar behöva det. Dessutom verkar han ha ont i sin fläskläpp som han drog på sig i förrgår när han ramlade över fitnetssbollen.. Inte så konstigt, för läppen såg nästan ut-och-invänd ut.. Nu ser det mera ut som värsta herpessåret. Stackars Victor!!!!

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback