12 dagar kvar och bedövningstänk..

Förlossningen närmar sig, det är 12 dagar kvar tills bf (beräknad födsel på fackspråk) och på ngt sätt har jag väl förträngt att bebisen ska ut också. Alltså jag ser INTE fram emot det, det gör ju så sjukt ONT! Samtidigt så är det helt fantastiskt så jag vill ju ändå inte vara utan det, jag skulle inte vilja ha snitt ist tex, då ska dom ju igenom 6 lager vävnad och det känns faktiskt inte som nåt som jag gillar..

Vad gäller bedövning så tar jag ju inte epidural, absolut inte. Har gjort det en gång och det var inte the shit för mig.

Om det blir ngn bedövning så blir det nog lustgas. Förra gången så klarade jag mig på lite lustgas mot slutet och jag hoppas att det ska funka så den här ggn också. Jag gillade känslan av att vara relativt klar i huvudet och att kroppen inte var totalbedövad som av epiduralen. Epiduralen gav alldeles för många negativa effekter för mig, så det var det helt enkelt inte värt. Då tar jag hellre smärtan när den kommer och så får jag helt enkelt flyta med. Hur f-n det nu ska gå;)

När jag snackade bedövningar med barnmorskan inför första förlossningen så pratade vi om just lustgasen och då sa min bm att man skulle tänka efter hur man reagerar inför berusning i vanliga fall, dvs i princip om man gillar att vara full eller inte. Det tog mig ungefär en nanosekund att konstantera att lustgas måste vara grejen för mig:)

När min kompis Elisabeth födde sitt första barn, ett av mina tre gudbarn, så var jag med under förlossningen och när "Bettan" sugit i sig lustgasen så fick hon ett lyckligt leende och säger "åhhhh, nu fattas bara en cig":) Jaaaa, ränderna går liksom aldrig ur en, och det är ju skönt på sätt och vis:) Det kändes ju lite malplacerat att säga så mitt under förlossningen kanske, men samtidigt så gjorde ju lustgasen verkan iaf, Bettan blev avslappnad:)

Nedan kommer en bild på när jag preciiiiiiis fått ut Victor, han är fortfarande sådär "nyföddsblå"! Jag är helt superspeedad, kolla galen blick:) och Victor är asförbannad för att det blev så kallt tror jag:)


Här har vi lugnat ner oss lite och ligger och myser:)


När jag kollar på bilderna så längtar, det ska bli mysigt att träffa min lille prins!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Hej vännen! Vi får hoppas att lillkillen kommer snart. Du måste höra av dig direkt sen! Hoppas du får en jätteskön midsommar. Kram kram

2008-06-18 @ 08:53:04
Postat av: Petra

Hej själv kompis:) Jaaaa, jag hoppas också att han kommer snart, men jag räknar med att gå över så slipper jag bli helt frustrerad!! Jag hör av mig direkt när han är här, så får vi ses så fort som möjligt sen så jag får visa upp prinsen:)



Hur mår du? Hur var Bulgarien?? Berätta:)



Vad hittar du på på midsommar då? Vi sticker ut till landet, jag får se om jag kommer att hoppa några små grodorna eller rentav lite säckhoppning;) Det kanske annars är ett effektivt sätt att få igång det:)



Och ooooooooooom du visste hur mycket jag längtar efter ett glas kallt vitt vin och dig och evis:)

Kram!

2008-06-18 @ 09:14:43
Postat av: Hannah

Du är saknad här på kontoret ska du veta. Det ska bli kul att ses sen när killen kommit och du återhämtat dig.

Midsommar blir av på Ljusterö med några kompisar, det ska bli jätteskoj. Du ska nog passa dig för att sätta igång det om ni inte har lätt att ta er till BB. ;)



Bulgarien var kanoners. Jag hade oxå hört talas om de där fasanfulla skalbaggarna som sagt, men otroligt skönt att vi slapp dem. De kanske kommer senare på säsongen...



Vi hörs, stoooor kram

2008-06-18 @ 15:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback