Olika definitioner av samma sak

Jag vaknade för nån halvtimme sen och kan bara inte somna om. Det är så varmt och kvavt och tankarna maler sådär som dom bara kan göra vid den här tiden på dygnet.

Jag var tvungen att öppna fönstret och ställa mig och bara andas och få frisk luft och svalka mig. Utanför kommer taxibilarna till Kransen en efter en med alla människor som varit på krogen och då slog det mig hur olika ett klockslag kan uppfattas i olika situationer.

02,55- för mig är det nu att vara uppe jättesent på natten eller eventuellt att vakna sjukt tidigt. Hade detta varit "pree-children" eller åtminstone "pree-pregnancy" så hade det varit att komma hem rätt tidigt från krogen. Tidigt som i skaplig tid.
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback