Hörseltestet avklarat!

Idag är Lucas 10 dagar och vi åkte tillbaka till BB Sthlm för det rutinmässiga hörseltestet. Lucas blev godkänd på båda öronen och det var ju tur:)

Det kändes märkligt att vara på BB Sthlm, svårt att förstå att det bara är 10 dagar sedan jag födde barn där! Det känns så ofantligt länge sedan samtidigt som det känns som igår. SKum känsla.

Samtidigt som vi var där så hade dom visning av lokalerna för ett gäng "nästan höggravida" och jag kom på mig själv att tänka "stackars dom som har så mkt graviditetstid kvar att göra och som sen måste föda". Så tänkte jag aldrig förut, då kände jag alltid ett litet sting av avundssjuka gentemot de som är gravida som har allt det roliga framför sig!
Det kanske betyder att jag faktiskt är klar med detta nu och att det är dags för nästa fas- att de mina små underbara barn bli stora och ha tid att följa det!:)

Här i Kransen där vi bor så finns det en pappa som heter Martin och han och hans tjej har också precis fått sitt tredje barn (de har samma ålderspridning som vi, dvs 7, 2.5 och nyfödd). Vi stod och snackade i parken och Martin sa att det är så skönt att känna att man är klar och har fått så många barn som man vill ha- samtidigt så är man så ung att man ändå kan ändra sig om några år och slå till på en sladdis:) Så sant som det är sagt:)

Han sa också att det här med att skaffa barn är det häftigaste och coolaste projektet man kan ta sig an som familj.  Det kan ju tyckas självklart, men det är inte alltid man ser på det på det sättet!:) Han är inte dum den där Martin.

Kommentarer
Postat av: Hannah

10 dagar, tiden går så fort. Hoppas hela familjen mår bra. Stor kram från mig

2008-07-22 @ 10:18:54
Postat av: Petra

Hej hej, vi mår bara bra, Lucas sover rätt bra än så länge och är rätt lugn på dagarna:)Det som är jobbigt är att vara hela familjen tillsammans typ hela dagarna.. Men nu har vi fått vila upp oss lite efter förlossningen och Lucas har börjat vänja sig vid livet utqanför magen så nu kan vi börja röra på oss litegrann!



Ring när du är hemma så får du gärna komma & hälsa på, vi kan ta ett glas vin och snacka skit! Vi kanske kan lura med Nanna:)

Kram Petrea

Postat av: Nanna

Ni behöver inte luras inte!! Jag är väldigt frivillig!!! :D

2008-07-23 @ 10:08:01
URL: http://nannaas.blogspot.com
Postat av: Evis

Det låter jätte mysigt...hoppas ni får trevligt.

2008-07-23 @ 16:38:00
URL: http://evisus.blogg.se/
Postat av: Petra

Haha, och givetvis så vill vi ha med Evis, men jag tänkte att henne behöver vi verklgien inte lura, vi säger bara att det finns vin så kommer hon nog först:) Fast samma gäller såklart Nanna när jag tänker efter;)

Kom allihopa vet ja, det blir jättekul:)

2008-07-23 @ 16:50:30
URL: http://artepa.blogg.se/
Postat av: Evis

Hmmm...gillar jag vin??

2008-07-24 @ 10:35:44
URL: http://evisus.blogg.se/
Postat av: Nanna

jag visade mamma bilder på lucas igår i din blogg.



citat från mamma; "men gosingen va söt... mycket sötare än när ni va små!!"



Tack mamma!!!

2008-07-24 @ 10:46:33
URL: http://nannaas.blogspot.com
Postat av: Petra

Hahaha, Eva är bäst- hon har sån koll:) Fast Nanna-du var en jättesöt tjock bebis med gristrosor. Verkligen.

...

...

;)

2008-07-24 @ 17:40:22
URL: http://artepa.blogg.se/
Postat av: Petra

Nä Evis, du gillar inte vin, du typ älskar vin..

Fast jag kanske ska locka med strawberry daiquiri istället:) Då kommer iaf Hannah snabbt som tusan:) Fast då borde jag iofs muta med rom och cola:)



Jag kan spela lite Orup för dig;)

2008-07-24 @ 17:41:39
URL: http://artepa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback