Bvc-besök idag

Idag var vi på Lucas 2:a bvc-besök. Barnmorskan konstaterade att Lucas inte har samma extremt snabba viktuppgång som syskonen hade som nyfödda, men helt okej ändå och enligt kurvan. Han vägde idag 4420 g vilket på 13 dagar är en ökning med 255 g på 13 dagar fast då har vi inte räknat med det han tappade direkt efter födseln, så alltså har han gått upp lite mer egentligen.

Det är mindre än vad Joanna och Victor gick upp på TRE DAGAR efter sina förlossningar. Så det här gången har jag väl vanlig mellanmjölk istället för typ grädde, men det får duga det också:) Barnmorskan sa att han nog inte behöver gå upp mer för han ser ut som en mer långsmal variant av bebis. Jaja, hur som helst så verkar han ju mår bra och det är ju huvudsaken:)

Efter bvc så tog vi oss en långpromenad till jobbet eftersom jag ville fika med Evis och Nanna. Det var ju smart eftersom det var typ 30 grader ute, jag var alldeles svettig när jag kom fram och Lucas var jättetörstig tror jag eftersom han sedan var tvungen att maratonamma hela tiden som jag var där:) Men det var jättekul att träffa evis och nanna och jag kände att jag hade saknat dom:)

här kommer bild på Lucas och nannas första träff, lucas var mest sliten efter vår varma promenad:)


Sen gick jag och Lucas till Hornstull vilket tog ca 30 minuter, inte så jtättelångt egentligen, men vaaaaaaarmt idag!!

Lucas har sovit en stund när vi kom hem och nu verkar han ha lite knas med magen. Jag tänkte stoppa honom i vagnen och ta en liten kvällspromenad.

Lucas i sin vagn som han hittills trivs jättebra i!!:



Ha det bra,
Kram Petra

Kommentarer
Postat av: Hannah

Åh, vad jag oxå hade velat vara på kontoret och få träffa er. Men, sånt är livet. Jag har iofs det väldigt bra på semestern. Hoppas vi ses snart. Kram kram

2008-07-24 @ 22:29:17
Postat av: Nanna

Han va sååå sjukt söt!!!

Jag vill också ha!!

Här har du en galet frivillig barnvakt!! =)

Postat av: Evis

Hej, det var jättekul att se dig och Lucas. Hoppas vi snart kan ses. Kram!!

2008-07-27 @ 10:43:37
URL: http://evisus.blogg.se/
Postat av: Jennie

vilken super gooding Petra!!! :-D

Han är sååå fin! hiihi

2008-08-04 @ 15:07:25
URL: http://grafiskformgivare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback