Snö i kransen!!!!! På riktigt!

I morse var ju lyckan gjord när vi vaknade och såg att det snöade! Och inte bara lite grann utan det toksnöade! På ett litet kick så var det säkert en dm så hela familjen slängde i sig frulle och hoppade i termobrallerna som vi helt optimistiskt låtit hänga framme. Vi bor så himla bäst så att vi har pulkabacken precis utanför huset!

Lilla vickevire har ju aldrig upplevt så mycket snö, eller iaf inte nu när han blivit större och fattar nånting! Han tyckte att det var jättekul och tog sig an pulkabackarna med ett "ooiiiiiiii":)

Joanna och jag gjorde snönglar och hade snöbollskrig och det var barnsligt kul. Sen gick vi in och jag gjorde varm choklad till ungarna.

Därefter flöt dagen på i ett luuuuuugnt tempo. Joanna stack till simhallen tillsammans med en granfamilj, och Stefan stack till kiropraktorn. Victor och jag kollade på Pippi Långstrump och sen sov han middag och jag placerade mig i soffan med senaste boken i Saltö-serien. Jag har än så länge bara klämt i mig en halv färsk ananas idag, det är ju bättre än en hel som det brukar bli:) Jag har ju f-n fått skador på tungan av all ananas, och hur är egentligen DET möjligt, är ananas starkt och frätande eller?

Eftermiddagen spenderades också i pulkabacken och nu sitter Joanna och kollar på TV och Victor springer omkring och leker med lite allt möjligt. Stefan står och lagar mat, jag fick värsta cravingen på stekt fläsk, kokt potatis och löksås- värsta byggarlunchen! Vi som aldrig har  ätit det hemma hos oss, ingen har liksom kommit på den rätten, och plötsligt vill såklart den gravida ha sig ett riktigt redigt mål:)

Alltså, jag börjar känna mi lite stressad av att det snart är dags att börja jobba igen, jag har ju varit liksom varit ledig så länge nu så jag fattar inte hur jag ska komma in i jobblife igen och få till det där med stressigt jobb/hämta dagis/gravidtrött. Tufft! Men men, jag känner mig MYCKET piggare än när jag väntade Victor och det är ett plus. Nu är jag i vecka 15, så det rullar ju på och jag tycker faktiskt att det har gått fort!

Jag pratade med Ullis idag. Hon och Johan har ju samma ålderskillnad mellan Lova och Hugo som det kommer att bli mellan Victor och bebis, så jag kollade hur dom hade gjort med vagn/syskonvagn etc etc,det är ju värsta djungeln! Men dom hade skippat syskonvagn och bara kört med bräda till Lova. Jag gör nog också så att jag satsar på bra individuella vagnar, alltså en bra vagn till bebisen och Vicke får ha kvar UJ:n, det är ändå först nu som den vagnen kommer till sin rätt tycker jag. Sen tjackar vi en beggad syskonvagn att ha tex när man handlar med båda ungarna, då har jag en känsla av att det kan vara rätt skönt att bara kunna spänna fast Victor i vagnen och gå, jag har nämligen svårt att se att han lugnt skulle stå där på sin bräda, utanhan skulle säkert passa på att dra gärnet därifrån när han kände för det och det skulle bergis sluta med att jag drarvagnen med en hand och bär Victor under ena armen. Shit, jag får magsår bara jag tänker på det, det är nog bäst att vi har en syskonvagn också för de tillfällena.;)

Hej då:)

Kommentarer
Postat av: johannapannan

vi hade en syskonvagn förra svängen, det skiljer 2år och 1 månad på dem. Då var det skönt att slippa fajtas hela tiden. Även om Ce _kan_ gå eller _kan_ stå (kunde..) på brädan så var det jätteskönt att ibland slippa allt tjat och bara slänga i dem i vagnen och ta en sväng. De är trots allt inte såå stora när de är två år.
Nu vet jag inte hur vi gör. Lutar åt en tvillingvagn med bräda och ev en extrasits om det är så att allt allt allt tålamod och all ork tryter.
Kör ni på en syskonvagn att ha när ni behöver det, det finns helt oki begagnade om man ändå bara ska ha dem lite åd och då.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback