Hit by the magsjuka!!

Det är inte sant!!! Jag som trodde att vi i vår familj var immuna mot kräksjuka! Jag har ju inte varit magsjuk sedan jag var 10 år, det är ju 23 år sen.. och barnen har ju aldrig varit det. Joanna har kräkts typ 1 gång,men då har det varit osäkert om hon kräkts med pga feber eller hosta för det har varit en gång och inget mer typ.

Men igår gnällde hon om ont i magen till och från under hela kvällen och vi tog henne inte helt på allvar kanske. Jag tyckte väl iofs att det var lite konstigt att hon inte ville ha någon pizza som vi hade bakat.

Så kl 21:30 kom hon in i vardagsrummet och sa att hon kanske måste spy. Vi skyndade oss upp ur soffan för att hjälpa henne, men hon sa att det inte var någon fara, hon behövde nog bara kissa..Tjena, tre steg senare kräks hon typ ett helt hav rakt ut i hallen. Stackars stackars liten!!


Sen var det dusch och sanering av både barn hall och toalett.


Väl inne i sovrummet somnade hon om direkt, men 01:30 var det dags igen. Hon vaknade och ville dricka lite.Sen skulle hon gå upp och kissa. När hon kommer tillbaka säger hon "mamma, jag måste spy!!!!" med panik i rösten. Okej- järnet in på toa igen, hälten i hallen resten i toan, sanering av hall/toa och barn. Sen fick hon´faktiskt sova till 07:00 och än så länge har honinte kräkts något iaf, men hon har feber och muskelvärk. Hon har fått ätatyp en dl fil och hon har drckit vatten och fått behålla det än så länge, det känns bra.


Nu väntar vi bara på när det bryter ut på resten av oss?? Det lärdet ju göra:(

Det blir ju inga kalas för Joanna idag iaf, hon skulle ju först på kalas ´hos Sonja och sen hon Kajsa. Synd!

Men jag tycker iaf väldigt synd om min lilla älskling!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback