Dagen idag..

..har inneållit både prövningar och utmaningar. En kombo av prövning och utmaning var ju att öht komma ur sängen till duschen till tuben, men Winnerbäck i lurarna och en latte i handen gjorde susen och jag lyckades komma fram till jobbet.

Började arbetsdagen med en rätt lång fika i dom röda sofforna. Mycket trevligt och mycket skratt. Bra.
Lite jobb sen och förmiddagen flöt på rätt snabbt.

Eftersom det är torsdag idag så är det ju ärtsoppedag så Nannapyttipanna kom och frågade mig om jag skulle ner och käka. Jag svarade helt trevligt att jag hade med mig mat, men "tack iaf för att du frågade". "Det gjorde jag inte" svarade den otrevliga  lilla människan och sen susade hon iväg med Da Fonseca.
Helt sur var hon och jag kände mig helt utfryst och ledsen i hjärtat.
Men man får tänka på att hon inte har alla hästar hemma och att hon har lite obehagliga stalkertics för sig..;)

Efter lurren hade vi fått två mail av nån galning som inte hade fått sin faktura i tid eftersom han hade angett fel fakturaadress. Han var helt upprörd över att han inte hade fått svar på sitt mail som han hade skickat för en hel timme  och en kvart sedan. Han undrade hur han egentligen skulle komma i kontakt med oss när vi _vägrar_att svara på hans mail..Kul typ:) Det finns många knäppgökar,vi hade ju en som var sjukt arg för att vi skickar påminnelser när han inte betalar sina fakturor, han skrev att om vi inte slutade skicka påminnelser när han inte betalade så skulle det ta ännu längre tid innan han betalade. Coolt att han kände att han var i position att slänga ur sig hotelser så där:)

Roligast idag skulle kunna vara när  jag och Nanna kom på att det skulle vara grymt kul om det ringde i växeln och personen som samtalet skulle kopplas till var på toa, då skulle det vara kul om Nanna gick till toan och knackade på och frågade om personen ville ta luren på toa eller om hon skulle be den att ringa upp.
Sen såg vi Helena smita in på toan, då skrev Nanna en lapp typ "Var god ring xxx på telnr xxx" och sköt in under toadörren till Helena. Det var ju såklart hysteriskt kul:) så sjukt beteende liksom..
Tänk själv:

Scenarie 1:
Ring ring!
Nanna- "välkommen till xxx-företaget"
Kund- "Hej jag skulle vilja prata med Helena och jag skiter i om det är telefontid"
Nanna- "ok, ett ögonblick',

Här går Nanna till toaletten och knackar på dörren
Nanna- " Helena, är det du som är på toa?? Jag har en kund i telefon som vill prata med dig, ska jag skicka in luren eller ringer du upp?"

Scenarie 2:
Ring ring!
Nanna- "välkommen till xxx-företaget"
Kund- "Hej jag skulle vilja prata med Helena och jag skiter i om det är telefontid"
Nanna- Det går tyvärr inte för hon är upptagen på toaletten
Kund- "Då har du och jag ett problem"
Nanna- tänker ett tag och kommer på en idé så hon skjuter in en lapp under toadörren "var god ring xxx på företaget xxx" Nu har Nanna gjort sitt jobb, och infon nådde Helena mkt snabbare än om Nanna skulle ha mailat.

Sjukt kul, och om man var den som satt på toa så skulle man ju tycka att Nanna var helt störd i huvudet:)

Stefan var snäll och hämtade mig efter jobbet så jag slapp och t-bana, skööööönt!

Hemma var det så mysigt att träffa de små guldklimparna, det ska bli skönt med helg nu så jag får umgås med dom och krama dom riktigt mycket:)

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback