Boktipsar


Nu när jag är hemma med Lucas så har jag mycket tid att läsa och därför tänkte jag dela med mig av mina tips.

Jag har precis läst ut Tusen strålande solar av Khaled Hosseini.
Boken är helt fantastiskt bra. Den är ofantligt tragisk samtidigt som den är väldigt vacker.

Det är en sträckläsare och jag plöjde igenom den på 2 dagar.

Handlingen utspelar sig i nutida Afganistan och speglar hur två kvinnor under tragiska omständigheter sammanförs och hur deras öden på många vis kommer att delas. På samma vis som boken skildrar fruktansvärt våld och förtryck så skildras även vacker vänskap och enorm styrka.

Jag kan säga att jag kände mig som en liten svag skit här i västvärlden, för även om detta inte är en självbiografi så står det tydligt klart att liknande öden förmodligen delas av många människor på andra ställen i världen..Man får sig en tankeställare-jag borde inte gnälla så mycket över småsaker när jag har det så ofantligt bra. Mina tårar rann många gånger..

Språket är så vackert! Jag är glad att jag läste den här boken och den lämnade mig med mpnga tankar. Bokens karaktärer stannade kvar hos mig. Jag rekommenderar verkligen Tusen strålande solar!

Här finns utförlig recension:
http://www.bokrecension.se/9146217282
http://www.svd.se/kulturnoje/litteratur/artikel_35480.svd
http://www.bokus.com/b/9789146218807.html

Läs den- jag tror inte att ni kommer att ångra er!


Kommentarer
Postat av: stina

åh vad glad jag blev av att läsa att du uppmuntrade att gå på konsert så tidigt :) bebisen kommer enligt planen vara 3veckor då men han ska ju vara hemma med sin pappa. jag tycker det verkar vettigt att prova göra något själv tidigt, så att man inte fastnar i att aldrig våga ha barnvakt. och johan är ju lika mycket förälder som jag kommer vara.



ja nu känns det bra med snittet, nu är det ju bestämt. tyckte det verkade så osäkert med ett ev akutsnitt.

vad har man med sig till bb egentligen?

jag är verkligen en gröngöling på allting :)

tack för att du ger mig råd!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback