Glömde nycklarna som ett pucko.

Idag är det halvdag på jobbet och det är ju alltid skönt att kunna passa på att smita hem kl 13:00, men då har jag såklart lyckats glömma nycklarna som ett pucko så jag fick vara kvar på jobbet till 14:30 när Steven kunde hämta mig. Ja, ja 14:30 är ju också tidigt, så det var ju skönt hur som haver:)

Det var på vissa sätt en mycket tråkig dag i dag eftersom vi hade avtackning för Jonna som slutar hos oss, samt att Terje gick runt och sa hej då till allihop eftersom han också slutar. Det blir så tomt!

Efter att Steven hämtat mig så drog vi till skolan och hämtade Nanna och sen till dagis och hämtade Tottogubben. Det var mysigt att träffa dom och dom var på ett strålande humör:)

Idag är det ju Valborgsmässoafton och vi ska gå till brasan vid Himlabacken ikväll.
Innan dess blir det god middag och mysig kväll helt enkelt.
Vi ska käka kycklingfilé, potatisgratäng och vitlöks-och persiljefrästa champinjoner. Mycket gott.
Efterrätt? Dillchips:) Jag är väldigt kulinarisk, verkligen:)

Ett tips om man ska steka champinjoner (och det ska man ju eftersom det är sjukt gott) är ju att, förutom att fräsa dem i olivolja med soja, vitlök och persilja, hälla på lite balsamvinäger! Balsamvinägern gör verkligen stor skillnad och det blir så mycket godare!

Wow- ytterligare ett mattips från mig, jag impar på mig själv:)

Hej då:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback