En förnimmelse om vad som komma skall

Igår och i natt har jag har jag haft sammandragningar till och från hela tiden. Så mycket som min stackars livmoder övar sig så lär jag bli ruggigt bra på att föda barn:/ Hoppas att min logik stämmer bara:)

Igår vad det riktigt jobbiga förvärkar, de höll i sig länge och spred sig ut i ryggen och kom i kramper. På ett sätt blir jag glad över dem för jag tror någonstans att de gör nytta. Fast det är rätt jobbigt att få en sammandragning så fort som man blir kissnödig.. För att inte tala om så fort man vänder sig (läs vältrar sig..) i sängen. Eller böjer sig.. Jag känner mig som en valross. Inte så kul. 

Dessutom vaknade jag i morse med grym kramp i båda benen. Det är ju ett jättekul sätt att vakna på.

Iaf så är jag nu i vecka 29 och bara det är ju helt sjukt! Vart tar tiden vägen?
Nu tycker jag att min mage har blivit  rejält stor och det känns ju läskigt att den ska bli så mycket större. Den här gången kommer jag bergis inte att komma in i duschen, förra gången vardet på håret att det gick.. Vår duchkabin har liksom skjutdörrar som man öppnar till hälften typ, det är lite svårt att förklara, men det funkar ju utan problem när man inte är gravid, men mot slutet av förra graviditeten kunde jag inte gå rakt in i duchkabinen utan var tvungen att gå in från sidan och hålla in magen. Och det är ju väldigt lätt. Och det var knappt att det gick sista dagarna.. Familjen tyckte att det var rätt kul:)
Kolla själv, såååå liten är inte ingången till duchen:)
 men som tur är har vi ett braigt badkar  så ni beöver inte oroa er föratt jag ska vara ren. Bara jag kommer över kanten såklart..

Så här stor är magen nu när vi kommit fram till vecak 29


Så nu har jag fått gnälla lite:)

Iaf så finns det ju sånt som är bra med att vara gravid också, tex så är det väldigt mysigt att vara två hela tiden. Att känna hur det sparkar inuti mig och hur den lille svarar mig. Om jag tex klapar på magen så får jag ganska snbbt respons. Supermysigt. Det verkar vara en riktigt pigg och vaken sötnos därinne för det är inte lugnt många stunder. Jag kan vakna på nätterna av att det är disko i magen. Han sparkar tom så att jag får sammandragningar.

Nu ska jag gå ut och öva lite inlines med Joanna. Det verkar vara rätt sjysst väder så man får ju passa på.
Förra helgen såg det ut så här på vår gård
image275

Det var Joanna Märta och Livia som fick våfflor på gården!


Hoppas att ni får en trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback