Det börjar onekligen att dra ihop sig!

Lite kalla fakta då..

Du har gått 218 fulla dagar av 280 (78%).
Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 1 full dag(v31+1).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 29 jun 2008
Du har 62 dagar kvar till förlossning.

källa: familjeliv.se

62 dagar. Det är inte så värst mycket. Jag blir lite stressad, det är ju massor som måste göras innan the arrival. Fast egentligen vet jag inte riktigt VAD som behöver göras, jag menar- det bor ju redan två barn här, och dom verkar ju klara det bra.. Det är mer en känsla:) Jag vill shoppa grejer till lilla bebis också, fixa hans vagn och sånt där mysigt!

Idag var jag hos barnmorskan och det var ju lika trevligt som vanligt. Jag vill nästan aldrig gå därifrån när jag är där, för det är så mysigt där och hos är så snäll:)

Lilla bebisen verkade iaf må jättebra och hjärtat tickade på i god takt, 145 slag/minuten. Eftersom det är lite långsammare än vad det brukar göra på just den här bebisen så väckte hon upp honom lite för att kolla att hjärtljuden accelererade som de skulle utav stimuli, och det gjorde dom ju.

Den ligger lite över kurvan men inte mycket. Det gjorde Victor också, så det är väntat.
Bäst av allt är att den är i stort sett fixerad nu!!!!! Så skönt:) Hon sa att risken nu är minimal att den vänder på sig.
Så häftigt att den är nästan helt fixerad, det betyder ju att den ligger beredd och inställd på att komma ut- den ska liksom bara växa färdigt först! Lilla söta bebisen...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback