Det är inte synd om mig.

Något som irriterar mig är att en del människor nästan verkar tycka synd om mig för diverse olika saker.

Tex så verkar det vara väldigt synd om mig för att jag inte får dricka alkohol. Det är inte många som kan låta bli att kommentera det. Hallå???!? Det är liksom inte så att det handlar om en livstid direkt, det handlar om typ 10 månader, och det vore väl riktigt illa om inte det skulle vara okej, då har man nog andra probs att ta itu med..

Det verkar också som om vissa tycker synd om mig för att jag ska bli "bunden" av en liten bebis.
Hey- detta var inget som hoppade på mig av en slump, utan det var ett medvetet val, och jag känner mig inte _bunden_ av mina barn- jag gillar att vara med dom och jag VILL ta hand om dem:)

En tjej sa såhär: "Åhhhh, jag kan se framför mig i sommar när jag kan sitta på gården och sola, då får ni med era bebisar springa runt som galningar, jag är INTE avundsjuk"

Nämen vad bra då, eller vad ska man säga?? Jag ser det liksom inte som ett jättestort problem:) Min tid att sitta på arslet kommer och det vete f-n om det verklgien är något att se fram emot...

Den andra kategorin som är lite jobbig, men framför allt trist, det är dom som liksom räknar bort en för att man är gravid och slänger kommentarer som "du får ta och klämma ut den där ungen nu så vi kan bla bla bla", och "det är väl inte så kul för dig att hänga med nu när du bla bla bla".

Så- det är INTE synd om mig. Uppoffringarna väger SÅ mycket mindre än vinsten. Jag ska få en till person att älska- hur skulle det rimligtvis kunna vara synd om mig?

Men såklart så finns det dom som absolut inte håller på så och det är guld värt:)
Nu längtar jag efter att ha min bebis på utsidan, det ska bli mysigt att pussa hans små kinder!

Fridens!

Kommentarer
Postat av: sissi

ska tillägga så här från och med 1vecka FÖRE BF. "komentarer" som man hatar att höra...

*Men har du inte fått ännu? (7dgr före bf)
*Men nu ska du väl ändå föda snart? (5dgr före bf)
*Men skulle inte du fått vid det här laget?(4dgr före bf)

Man vågar inte gå ut längre förrän man drar vagn för annars hoppar jag på den nästa som kommer med de där onödiga komentarerna.. suck! man får inte enns passera bf datumet först innan det haglar dumma komentarer. ;) Kram puss!

Postat av: Hannah

Jag tycker då inte synd om dig.... Även om vi ibland sitter och "beklagar" oss över att du inte kan dricka med oss, men så säger vi ju bara eftersom vi inte vill att du ska komma ihåg alla pinsamheter som vi utsätter oss själva för på fyllan. Jag tror nog att det faktiskt är så de flesta tänker och bara skyller på den andres graviditet och säger, du kan inte följa med... ;) Puss och kram på dig

2008-04-30 @ 12:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback