Min kärlek!

Min kärlek!

Fina älskade Victor, om du bara visste hur mycket mamma älskar dig, du är helt fantastisk och vi ska vara så rädda om dig! Tack för att vi har fått just dig!!

Tänkvärd låttext av Afzelius (Ikaros):

"När jag tänker tillbaka på min barndom
ser jag skräckbilder tydligast av allt
alla gånger dom skrämde eller slog mej
är dom minnen som hårdast sitter fast
för som barn tar man kärleken for given,
allting annat är mot ens natur
i den stund man tar steget ut mot livet
är man bara ett tillgivet djur.

Men så står snart de vuxna där och pekar
ut den riktning dom tycker man ska ta
alla drömmar dom själva har förvägrats
vill dom förverkliga genom sina barn
är man lydig belönas man och hyllas
revolterar man mister man allt
ingen älskar ett barn som inte lyckas,
ingen älskar ett barn som är starkt.

Men vem besitter förmågan att veta
vad som ryms i en ny individ
och vem kan säja till nån annan hur lyckan ser ut
vem kan säja vad nån annan vill bli.

Låt dina blommor slå rot där det finns jordmån,
låt dina växter få leva där dom trivs
lås inte in dina plantor i ett drivhus,
låt dom få slippa ett onaturligt liv
låt den du älskar få pröva sina vingar
en dag så flyger den älskade rätt
vill du bli respekterad av din avbild
får du visa din avbild respekt."
//Björn Afzelius

Kommentarer
Postat av: Anna M

Han är verkligen för fin, din Victor! Och det är tänkvärda ord...
Kram

Postat av: Petra/tetra

Tack snälla Anna:)

Dina flickor (och kille med för den delen) är också superfina!! Ja, visst är det en tänkvärd text!

2006-10-16 @ 08:08:38
URL: http://artepa.blogg.se
Postat av: johannapannan

vilekn gullunge han är!

Tycker att Ikaros är så ledsam. Gillar låten men när jag tänker på innebörden blir jag så ledsen i magen.

2006-10-16 @ 20:27:13
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: Anonym

Eller hur:( Riktigt ledsam text, men väldigt tänkvärd
Ha det bra,
Kram Petra

2006-10-20 @ 13:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback