Dopdags!

Dopdags!

Den 7:e oktober var det äntligen dags för dop, bättre sent än aldrig..:)
Jag och pappa turades om att bära dig. Gudfar Thomas och Gudmor Bettan skötte sig bra. Bettan fick bära korset och gå först in i kyrkan och vi skämtade först om att hon skulle hoppa stavhopp med korset upp längst kyrkgången:) Eller göra nåt roligt "skallepers-hopp":)
Storasyster Joanna stod längst fram med dopljuset. Hon fick även ringa i kyrkklockorna, tända dopljuset och hälla upp dopvattnet.

Prästen Sigrid var helt fantastisk och väldigt bra på att döpa barn:)

Vi sjöng bla salmen "Du vet väl om att du är värdefull" och sedan lyssnade vi på Jonas Gardells låt "Aldrig ska jag sluta älska dig" fast vi lät Helena Bergström sjunga:) Det var jättefint!

När dopceremonin var avslutad så tog vi med oss alla gäster och gick hem till oss och åt lunch och fikade. Det var en väldigt rolig dag!

"Aldrig ska jag sluta älska dig

Jag vet att jag inte är nå'n skönhet eller så
Om du lämnar mig kan jag det väl förstå
För vad har jag att ge dig som ingen annan har
Jag är ingen särskild men's du är underbar


Aldrig ska jag sluta älska dig
Du är allt jag har och allt jag ber om
Hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
Att du är där för mig som jag är här för dig
Ge inte upp


Livet är en gåta
Du är gåtans svar
Allt annat må försvinna om du blott stannar kvar
För också när jag tvivlar det känns som allt är slut
Jag sjunker ner i hjälplöshet och inte hittar ut


Aldrig ska jag sluta älska dig
Du är allt jag har och allt jag ber om
Hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
Att du är där för mig som jag är här för dig
Ge inte upp


När jag klantar mig
När jag sviker dig
När jag sabbar och förstör
Var kvar ändå
Tro för oss två
För du vet jag än gör
Ja, vad jag än gör...

Aldrig ska jag sluta älska dig
Du är allt jag har och allt jag ber om
Hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
Att du är där för mig som jag är här för dig
Älska mig då


Aldrig ska jag sluta älska dig
Du är allt jag har och allt jag ber om
Hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
Att du är där för mig som jag är här för dig

Älska mig då
Älska mig då
Älska mig då "


Kommentarer
Postat av: johannapannan

Hej lille vännen. Jättegrattis på dopdagen! När du blir stor får du be mamma/pappa berätta mer om din dag! Förstår att den varit jättevacker.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback