Mattips såhär på söndagskvällen..

Igår kväll gjorde vi en kycklingrätt som var grymt god! Såsen var helt perfekt god så nu tänkte jag dela med mig av receptet



Kyckling med parmaskinka och balsamsås

*8 kycklinglårfiléer eller 4 kycklingfiléer, 500 g
*1 tsk salt
*1 krm svartpeppar
*2 tsk oregano
*4 stora eller 8 små skivor parmaskinka
*2 dl vispgrädde
*2 msk balsamvinäger
*1 msk konc kycklingfond
*2 pressade vitlöksklyftor


Gör så här

*Sätt ugnen på 225°.
*Krydda kycklingen med salt, peppar och oregano. Bryn den i smör i en stekpanna.
*Linda skinkskivorna runt kycklingen och lägg i en ugnssäker form.
*Vispa ihop grädde, vinäger, fond och vitlök. Häll det i formen.
*Stek i mitten av ugnen ca 15 min.
*Strö ev över lite färsk oregano.

Vi serverade med vanlig potatis, körsbärstomater och fräst rödlök, men nästa gång kör jag nog på klyftpotatis.

Men det var grymt gott och verkligen att rekommendera! Gör gärna lite extra sås.
och justdeja...receptet och bilden kommer från arla.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback