Kanske inte just dagen D...

Idag har det gått i ett och jag känner mig fortfarande som ensamstående! Stefan kan ju inte hjälpa att han har ont i knät, men nu börjar det kännas jobbigt med alla hans skador.. Jag säger det, börja ALDRIG spela hockey om du inte tänker fortsätta träna lika hårt livet ut, för om du slutar så kommer skadorna på löpande band efter ett tag..

I förmiddags ägnade jag dagen åt välbehövlig städning, sen tog jag Lucas och gick ut och gungade honom och lekte lite inne på mormors gård i huset brevid vårt. Därefter gick jag in och la honom och sen var det dags att gå till skolan och hämta Nanna och Linnea. Jag släppte dom vid hörnan på vårt hus och gick för aatt hämta Victor. Han blev väldigt glad över att se mig, men ville absolut inte gå hem, så när han hade kommit över glädjen att se mig så förbyttes den till vilda protester mot att gå hem.

När jag väl fick med honom så skulle han krama Tyson och August hej då, men då körde dom så hård gruppkram så att dom välte och självklart så biter sig stackars Victor i kinden så att det forsar blod. Stackarn blev så klart jätterädd:(

Sen storgrät/skrek han hela vägen hem och jag fick sitta och trösta den lilla killen lääääänge.

När han hade lugnat sig så fick jag snabbamma Lucas och sen var det på med kläderna igen och sticka till affären och handla tacosgrejer som tjejerna beställt.

Hem och laga mat och sen städa efter middagen och efter allt lekande.

Iväg till tvättstugan, Victor ska med och får värsta psykbrytet och bara gallskriker i tvättstugan för att han inte får hänga tvättet precis som han vill, dvs alla jeans på varandra i en stor hög.... Då lär det ju torka blixtsnabbt.. Tååååålamod säger jag bara..

Tillbaka till tvättstugan- ena maskinen har bara fyllts med vatten men sen har inget mer hänt... Jävla skitmaskin. Victor asförbannad och skriker. Han är jättetrött.

Hem igen för att  läsa några kapitel för Joanna som jag hade lovat..

Efter det dags att försöka lägga lucas. Det gick inte. Han var för pigg.

22,00 dags att hämta hem sista tvätten. Nanna och Victor sover men Lucas är vaken.

Så, nu skiter jag i det här, ger Lucas till stefan.

Nu kom Stefan in och meddelade att Lucas äntligen somnat.

Jag orkar inte höra en enda röst till idag, det har varit FÖR mycket skrik på Victor:(

Iaf så har Stefan sagt att han tar Lucas första passet i natt och så sover jag inne hos Victor, jag ser fram mot att sova mer än 2 timmar i sträck. Fast det kommer jag nog integöra, för jag hör ju Lucas ändå, men det ska bli skönt att bara lägga kudden över huvudet och låtsas som ingenting. Om jag kan.., jag är ju bara föööööör curling ibland!!!;)

Jag älskar mina små diamanter, men jag kan ärligt talat säga att jag är glad att just denna dagen snart hör till historien:)


Kommentarer
Postat av: 'J

2009-01-16 @ 18:59:47
Postat av: Jennie

Hallå Petra, skönt att höra att fler slåss mot 3-års pesten! haha Visst är det charmigt? Jack har haft en hel vecka av underbara skrik och nejsägande!Härligt! Tänkte nästan byta bort honom häromdagn...

hahaha



Men men när de väl sover så blöder hjärtat igen..

Hoppas ni får en lugn och mysog helg iaf!



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback