Lucas 6-månaderskoll är nu avklarad

och han fick ok-stämpel i rumpan.


Man märkte att de hade mycket att göra, vi var klara på 13 minuter, ink vägning och mätning..


Lucas samarbetade och var jätteglad, så det behövde väl iofs inte ta så lång tid, men det kändes liiiiiite stressigt, men det är väl svårt för dem att klämma in alla barn! När jag har varit på sånna läkarkoller med de andra barnen så har det alltid tagit längre tid.

Men det är lite så hela tiden på bvc, för varje barn man skaffar desto mindre tid får man, ungefär som att de tycker att nu kan ni det här, så vi ska inte ta upp massa tid. Men hallå- Lucas är ju en egen bebisindivid, och man glömmer faktiskt från gång till gång!


Iaf så var allt bra, doktorn körde värsta racet och han klämma och känna på diverse kroppsdelar och ville se honom rulla runt och sitta och sånt där. Han kollade att han tog emot leksaker och bytte hand och att Lucas "pratade" med honom.

Han påpekade att han var väldigt motorisk och stark och han var pigg, alert och social.

Lucas är värsta långstånken- 75 cm lång och till det väger han 9 kg prick, så lång och smal med andra ord- inte brås han på mig alltså, jag är ju bara lång:)

Vi skulle ju ha vaccinerat honom idag också, men dom hade inte tid! Okeej? Så vi får se när det blir istället.

Men då fick jag ju bekräftat att allt var bra, men det visste jag ju redan, han är ju alldeles perfekt min lilla skruttbebis:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback