tokregn, ny vagn och halväcklig tonfiksröra

I morse var det grått och tråkmulet när vi vaknade så jag och Lucas låg kvar lääääänge i sängen. Han var på ett strålande humör och låg och "snackade" och smilade. Jättemysigt:) Sen hoppade jag in i duschen och skyndade mig att städa köket. Konstigt nog så måste jag storstäda köket ca 2 ggr varje dag. På morgonen städar jag undan efter att stefan och ungarna härjat där på morgonen och på kvällen så måste man ju städa undan efter middag och sånt.. Och båda gångerna är det fråga om _storstädningar_, jag fattar inte vad vi gör, men vi är nog sjukt slarviga...

Iaf, sen skulle jag och Lucas gå ut och gå hade jag tänkt, men när jag val kom ut på gården med Lucas i högsta hugg så märker jag att det tokregnar! Men vi gick ändå, nu var jag ju liksom inställd på promenad.
Jag träffade Martin med lilla Jane på vägen. Han hade också trotsat ösregnet och förklarade att Jane blev lugn av regnet mot suffletten. Jaa, vad gör man inte för att ha en nöjd bebis:)

När vi kom hem gjorde jag tonfiskröra och käkade röran och en avocado till lunch sen tyckte lucas att det räckte och att det var dags att sova så nu ligger han och slaggar. Man hör små söta ljud från honom ibland, han är så himla gullig:)
Mamma tycker att han är lik hennes pappa, alltså min morfar, och jag kan faktiskt hålla med henne:)

Vi har köpt en syskonvagn till killarna föresten. Först tänkte vi skita i det, men det kan vara ganska skönt att sätta båda killarna i en vagn när man tex ska gå och handla efter dagis och sånt.. Vi tjackade vagnen på blocket så den är ju verkligen inte assnygg direkt... Först hade jag tänkt köpa en syskon-UJ, men det kändes inte motiverat att lägga mellan 4-6000 på en beggad UJ när man bara ska använda den till och från dagis i princip.. Så det fick bli en billigare vagn som helt enkelt uppfyller sitt syfte de få ggr som båda ska åka samma vagn. Så här ser spektaklet ut:



När vi fick hem vagnen så såg vi att den var ganska trång, stackars Victor lär så sitta som nån slags ihopklämd tarm..:/ men det får gå

Appropå tonfiskröran, den var inte lika god som den brukar vara, vad kan jag ha glömt? Det här hade jag i:
tonfisk (no shit!!)
kapris
rödlök
hackat ägg
lite saft från en citron
lite majonäs
lite mini cf

Glömde jag något??? Just det, jag brukar ju ha dill också! Det kanske var det som saknades.. Skit samma, den var okej men inte supergod helt enkelt. Snarare lite halväcklig:)

Alltså vilket tråkigt inlägg det här är, man kan verkligen undra varför jag skriver det, jag har ju inget att komma med. Helt enkelt för att jag är ego, jag har tråkigt och inget annat att göra helt enkelt:)


Kommentarer
Postat av: Nanna

En sallad utan majs är tokfel Petra!! :p



Saknar dig!

Postat av: Hannah

tonfisk kan inte bli gott, hur man än gör... ;)



Ses snart??? Kram kram

2008-09-03 @ 17:02:13
Postat av: Anonym

He he, men såna dagar har vi ju alla! Kul att gå in och läsa ändå! Ja, vagnen var skitful, men som du säger den ska ju bara rulla till och från dagis. De funka! Vi köpte en beg dubbel UJ när lillasyster kom och köpte dessutom till en ny liggkorg (2000:- bara för den...) Hur många gånger den användes? Tja, kanske 10-15 ggr...

Iofs fick jag tillbaka vad vi lagt när ja sålde sen som tur va. Andrahandsvärdet ör ju pretty high på UJ.



Kram Kram

2008-09-03 @ 17:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback