Äntligen snö!!

I morse när vi vaknade så hade det snöar och snön har legat kvar hela dagen!

Dessvärre hade Victor feber när han vaknade så han fick vara inne nästan hela dagen. Snälla moster Matilda och hennes kompis Xenia tog med sig Joanna och hennes kompis Livia och åkte på Gröna Lunds julmarknad. Tjejerna hade sett fram mot att åka kvasten på vintern, men tyvärr hade dom stängt den eftersom det var för kallt!

Medan dom var borta så bakade vi sockerkaka med Victor som vi sedan bjöd hela gänget på när de kom hem igen helt stelfrusna:) Mormor kom också förbi.

Lucas har provat en ny grej idag, nämligen att bara sova 1 timme på hela dagen och den timmen är dessutom uppdelad på 3 sovtillfällen. Han gick upp vid 6 i morse och ligger nu och snackar i soffan.. Skumma bebis- du ska ju sova, du är ju liten!! Ja ja...

På kvällen gick Joanna och granntjejerna Livia och Elina ut och åkte pulka och då ville Victor också gå ut så jag lät honom gå ut och åka några åk trots förkylningen. Vi har ju oulkabacken utanför huset så det är ju inget stort projekt! Det var verkligen sjukt kul och vi åkte både pulka och snow racer:) Jag älskar att åka pulka!!!

Ute på gården träffade vi Victors dagiskompis August och hans föräldrar Anneli och ANders som är jättetrevliga och har kommit att bli våra vänner. Stod och pratade ett tag tills jag till sist höll på att frysa ihjäl kändes det som.

När jag kom hem igen så hade Victor slocknat i soffan och det är riktigt lugnt hemma!
Ska alldeles strax ringa hem Joanna från grannen Elina.

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback