Boarinstinkten är stark!

Med 1 vecka och 6 dagar kvar till bf så är det i stort sett bara "lillebror" som saknas! Min boarinstinkt har gett resultat och det är mesta är nog ordnat. Skötbordet står iofs ouppackat i hallen, och visst, det stör mitt kontrollbehov lite, men i morgon så åker det upp på väggen!

Jag tycker liiiite synd om Stefan. Han hinner knappt innanför ytterdörren innan jag slänger något i famnen på honom som antingen ska borras upp, flyttas runt, tvättas, fixas till, bäras ner i källarn, bära upp från källarn.. You name it!

Jag tror också att jag kanske saknar jobbet lite, för- och det här är faktiskt sant, jag har excelfiler i datorn med en flik för varje rum där jag gjort ett tydligt schema med avancerat pilsystem;) för allt som behöver göras och möbler som ska flyttas runt mellan rummen för att allt ska vara perfekt inför lillebrors ankomst!:) Ärligt- som om lillebror bryr sig om ifall t-shirtarna ligger i den högra garderoben, eller om de flyttas till den vänstra:)
När något på listan är gjort så flyttas det över till fliken "klar". De här listorna trycker jag upp i ansiktet på Stefan lite nu och då, och visar han minsta antydan till att det skulle vara något överdrivet i mitt beteende så anklagas han för att inte riktigt förstå att det är viktigt med ordning och reda när man ska bli tvåbarnsföräldrar.

Okej, jag antar att det finns någon mening med det här, säkert är mitt beteende nedärvt sedan lång tid tillbaka och förbereder mig inför det stora som väntar mig. Eller också så är jag bara extremt uttråkad:)

Ha det bäst så hörs vi!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Snart bara en vecka kvar! Lycka till med allt! håller tummarna!

Mvh Sophie♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback