40+2 och vattkoppor!

Det känns ju som en halvbra kombination, men så är alltså läget nu.

I fredags, vecka 40+0, så kommer Joanna hem med vattkoppor. Här har man undrat i flera år varför ungen aldrig blir smittad av vattkoppor efter alla vändor som gåttpå dagis, och så slår hon till i vecka 40+0 av alla livets dagar:)

Jag gick ju över  tiden 12 dagar med Joanna så liiiite har jag ju hoppats att få i tid den här gången, men jag kan ju säga att nu får lillebror mer än gärna ligga kvar i magen ett tag så Joanna blir frisk först, eller åtminstone tills det inte kliar så mycket på henne. Jag har ju ingen lust att behöva lämna henne hos barnvakt just när hon har det som jobbigast, det är jag aldeles för blödig för, nu är ju HON min lilla bebis igen:)

Snacka om att hon vill sno showen från mig! Hallå??! Har jag missat nåt?? Det är ju JAG som ska ligga och ha värkar och ha ont, inte HON som ska springa runt och klia sig och ha feber!!;)

Fast ändå, det är en bra prövning, man kan säga att vi kastas rakt in i det här med att vara en flerbarnsfamilj:) Jag menar lillebror har inte ens kommit ännu och redan har vi problem med att få ihop det med två barn:) Det bådar ju inte gått:)
Vi har iaf löst problemet genom att helt enkelt ändra datum för lillebror. Han skulle ju komma 27/1, men nu tänker vi att typ den 6:e kanske är bättre:)

Aldrig hade jag trott att jag skulle skriva detta, men PLEEASEEE håll tummarna för att jag får gå över tiden MINST en vecka!!!!!!

Puss och Kram från Petra:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback