God fortsättning..

.. passar väl bra att säga! Jul och nyårs har passerat och det har varit så skönt att vara hemma allihop, men nu är det inte utan att det faktiskt känns lite skönt att vardagen börjar och Victor går till dagis och Joanna till skolan. Det blir rätt intensivt när alla umgås hela dagarna! Dessutom har barnen många kompisar hemma på dagarna så det blir ett jäkla liv!! Visst det är jättekul, men nu måste tanten få lite lugn och ro:)

Vad har vi gjort då? Spelat massa wii, boxningen har gett mig träningsvärk och det har jag inte haft på länge:)
Vi har varit på lekland och träffat kompisar.

Stefan och Victor blev matförgiftade mellan jul och nyår så vi fick ställa in planerna för nyårsafton, men eftersom att de frisknade till på nyårsafton så fick vi ändå ihop en oplanerad fest med några grannpar som kom över till oss. Vi drack massa skumpa och hade riktigt kul. Vid 12-slaget gick vi ut på gården och Jonas blev träffad av en raket i låret, men det gick bra och blev bara ett litet märke. Jag tycker raketerna är lite läskiga!! Jag avslutade nyårsnatten med att sitta i telefon mellan 03,00 och 04,00 med min kompis och gamla kollega Louise, så trevlig var jag mot gästerna:)

Vi har också varit på lekland och låtit ungarna leka av sig och idag var min kompis Anka och hennes tjejer Josephine och Julia här och lekte. Kul att träffa dom!!

Lucas var på akuten igår! Han har precis lärt sig att sitta i matstol och det tycker han är så kul så han hoppar upp och ner och viftar med sina små armar och plötsligt så glög han framåt och dunkade ansiktet i bordet. Han blev alldeles uppsvullen och fick en knöl under ögat och efter ett tag var han blå och röd.
Men det var ingen fara som tur var! Allt var intakt och vi kunde åka hem igen. Men snacka om att barn har bra läkkött!
Idag syns _ingenting_ i ansiktet! Det är som om det aldrig hade hänt nåt.. Skumt!!

Nu har snön äntligen kommit tillbaka och ungarna har varit ute och åkt pulka hela kvällen. Joanna liggeri badet och värmer sig och Vickan har somnat i soffan. Jag ska gå och tvätta håret på Joanna så vi hörs en annan dag!

Ciao!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback