Ge mig Tamiflu!!

Nu har både jag, Victor och tom lilla Lucas influensa,. och den är inte snäll!!

Victor haft feber på mellan 39,5-40 ändå sedan i fredags natt och Lucas har legat på 40.0 sedan i går morse. Alvedon hjälper inte ett skit men efter att vi börjat kombinera med Ipren samtidigt så har vi fått ner febern.

Victor började bli bättre igår, men idag var det lika illa igen. Han hostar dessutom så att han kräks.

Jag vägde honom idag och han har gått ner 2 kg. Det kan inte vara bra på en så liten kille. Nu vägde älskling bara 15 kg mot 17 kg förra veckan... Man känner hans revben när amn kramar honom..

Idag fick vi slutligen komma till vårdcentralen och fick faktiskt träffa en jättebra läkare som tog det på allvar och som var uppriktigt bekymrad, han såg väl hur illa det var... Han har nu lagt en remiss till barnakuten och sa att vi skulle åka dit med Victor i morgon ifall han fortfarande har feber.

Nu hoppas jag att det snart vänder för det är läskigt att se hur påverkade de är av detta elaka virus! Och Lucas som är så liten, jag tycker så synd om honom!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback