Kräftskiva i helgen!

I lördags åkte vi ut till Ingmarsö på kräftskiva. Vi höll på att missa båten eftersom vi hade glömt kräftorna hemma och fick vända.. Men på nåt sjukt sätt så hann vi precis fast vi fick hoppa över det där med parkeringsplats och helt enkelt lämna bilden nere vid båthamnen i Lillsved och hoppas på att slippa böter..

På bryggan mötte vi upp Johan och Ullis med barn och det var såklart riktigt kul att träffa dom!!!

När vi kom fram till Ingmarsö så gick vi och handlade lite mat sen parkerade vi oss på krogen med en öl medan vi inväntade Helena Peter och Staffan som kom med båten efter oss.
Vi satt ett tack på uteserveringen med dem innan vi gick hem till huset.

Johan Ullus och lilla Hugo på Ingmarsökrogen


Helena dök ju också upp:)

Stefan och Lucas..


Finaste Ullis:)

Vi hade en mysig dag nere på badberget även om jag "sov" bort typ halva:)



Ullis och jag fixade till kladdkakorna som ju var vårt bidrag till kvällen, vi kände oss riktigt husliga:)


Vi satt nere hos oss och tog en fördrink och framåt 18,30 så var vi på plats uppe hos Karin för att starta kräftisen:)
Värdinnan Karin:)


Per förser Johan med drinkhinken:)


Kräftor...


Jag och Johan, tur att en av oss har kul iaf:)


Lucas och Victor somnade föredömligt i varsin vagn redan vid 21.00, ibland lyckas man:)


Lova somnade brevid min i soffan, jättemysigt:)


Sköna Helena ute och tar luft:)


Ullis visar hur förförisk hon kan vara om hon bara vill:)


Hon har en ganska förförisk man också;) Eller om han mer är "trött"...:)


Nästa dag när vi vaknade så hade det blivit höst kändes det som. Det blåste verkligen hårt! Stefan och Victor badade ändå men jag fegade ur..



Det var en bra helg:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback