Sköna söndag!

Idag har Joanna börjat träna juniorjympa för 7-13-åringar på friskis och svettis! Hon tyckte att det var superkul och hon kommer definitivt att fortsätta. Ännu roligare var det ju eftersom hon går tillsammans med sin kompis Mira!

Jag tycker verkligen att friskis är superbra! Vet ni vad dom tar för juniorträningen?? 100 spänn för hela terminen, då får hon gå på alla juniorpass. Det tycker jag är sjysst, då får alla barn samma förutsättningar och det är inte bara de som har råd som kan låta sina barn träna. Jämför med tex ridningen..Där betalar vi ca 4500 kronor för _en termin_. Alltså 9000 om året och då har man inte räknat in utrustning och eventuella läger. Kul om man har flera barn som vill rida... Om Victor vill börja rida så får jag väl börja jobba natt också:) Om Lucas vill börja rida vet jag inte riktigt vad vi ska göra..
Jättekul var det iaf! Tanken är att jag och Sanna ska ta ett pass samtidigt, jag måste bara få en ok-stämel från min barnmorska. Det är nog inget problem, problemet ligger i att komma ihåg att boka tid:/

Efter att vi kom hem från Joannas träning så ringde jag min fina lillasyster Matilda och tjatade med henne på en powerwalk. Vi var ute i 1,5 timme och gick i snabb takt och det känns verkligen i låren. Vi var alldeles svettiga när vi kom hem:) Det är grymt skönt!! Det är också kul att få chansen att prata med Matilda utan att alla barn är omkring, hon är ju deras stora favvo, så när hon är här så hinner hon liksom bara leka med dem och inte med mig:)

Matilda och jag


Nu står Steve och lagar mat, det blir gravad lax med dillstuvad potatis, det ska bli supergott. Ungarna ville inte ha det så dom ska få raggmunkar med bacon och lingonsylt. Jag vet att många tycker att man inte ska göra olika måltider, men så länge som alla är glada och nöjda och vill äta så är det inget större problem för mig;) Dessutom vet jag inte om jag själv var så överförtjust i gravad lax när jag var liten..:)

Victor har sin kompis Nils här och dom sitter och tittar på Nicke och Nilla.
Joanna kom precis hem från vår granne Livia och Lucas sitter som vanligt nöjd och glad och jollrar loss i babysittern. Underbara ungarna- ni är ju så himla fina:)

Nu är det käk, vi hörs!


Kommentarer
Postat av: johannapannan

ridning är dyrt. vi kämpar med näbbar och klor för att vi inte ska få "hästbarn". Dock är svärmor av annan tanke. suckar Fast jag tänker som så att om hon vill att de ska rida får väl hon betala. Mohahahaha.

kram!!

Postat av: Hannah

hej du! När ska du komma förbi här och hälsa på? :) Kram kram

2008-09-09 @ 16:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback