Lucas är litegrann som en tonåring!

Ja faktiskt så är Lucas lite grann som en tonåring. Först var han uppe och härjade jättemycket i natt och var hur glad som helst när han egentligen borde ha sovit. Sen sov han bort hela dagen idag... Han somnade framåt 9 på morgonen och sov sedan till 13,30. Ja så går det om man är uppe på nätterna..

Sen när han vaknade så var han först helt irriterad för att maten inte kom fram tillräckligt fort, alltså samma sekund som han behagade slå upp sina blå..

Men sen när han hade fått både mat och ny blöja då blev han världens gosigaste och gladaste:)

Efter att Lucas hade käkat och vi hade "lekt" lite så stack vi till dagis och hämtade Victor. Lucas somnade lite igen och jag och Victor passade på att äta mellis ute på gården och sen gungade vi. Victor är ganska förkyld så vi lekte snortjuven vilket går ut på att jag ska försöka snyta honom varje gång som gungan kommer tillbaka. Det är en ganska äcklig lek märkte jag efter att jag råkade få snor på handen. Det gillas inte. Victor tyckte ganska snabbt att det var för kallt så vi gick in och satte på Molly Mus istället. Lucas satt med i sin babysitter, han gillar verkligen den, speciellt när han får sitta tillsammans med Victor och Joanna:)

Nu har Stefan tagit Victor och Joanna och stuckit på handbollen och jag och Lucas har lekt lite igen.
Man kan ju fråga sig vad man egentligen leker med en liten bebis? Lucas gillar titt-ut och så älskar han när man sjunger sånger och gör fingerramsor, då ler han och viftar med för fullt:)

Något som Lucas verkligen gillar är att titta på Idol! Det är kul för han går verkligen igång! Han sitter i sin stol och gungar i takt och skriker små glada tjut och viftar med både armar och ben, värsta rockbebisen:)

Tanken har dock slagit mig; är det så att han tycker att det påminner om sin mamma? Alltså närbilder på puckon som sjunger hellre än bra:)? För det är ju ofta så han får se sin mamma; lutad över honom sjungandes nån töntig låt:)

Kommentarer
Postat av: Elin från AFF

haha, den sär leken verkar kul! Snortjuven alltså.. Den ska jag testa med min stora kille! :) Lite snor på händerna har väl ingen dött av (tror jag inte iallafall..) :D



Vi gillar ocå idol. Iallafall jag och sambon, för våra barn sover sen länge då. Men jag kan tycka att det är lite taskigt av tv4 att ta med de riktiga "stolpskotten". Som han med coca-cola låten igår.. han kan ju inte riktigt haft "alla hästar hemma" om man säger så...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback