Föräldramöte och vin!

Igår var det dags för första riktiga skol-föräldramötet! Det var kul att "rota" i Joannas bänk och titta i hennes skrivböcker, gud så stolt jag blir när jag ser hur duktig hon är:)

En trevlig grej som vi har i Joannas klass är att vi är ett gäng mammor som alltid avrundar föräldramötena med att gå till
Landet och ta en öl eller ett glas vin eller två:) Det gjorde vi även igår och det är jättetrevligt att sitta och snacka och garva lite. Dessutom tror jag att det är jättebra för barnen att vi mammor ses lite igrann och pratar och har kul, då kan vi lättare fånga upp och prata om det verkar vara strul med barnen, att nån inte får va med m.m, eller hur? Det är ju liksom svårare för Lisa att vara taskig mot Anna om Lisas mamma är kompis med Annas mamma? Dessutom gillar jag "mammagänget", dom är roliga:)

Vi kom dessutom fram till att alla föräldrar delas in i grupper om ca 5 i varje och så ansvarar varje grupp för att styra upp nåt roligt event för föräldrar och barn per termin. Det är jättebra att försöka skapa lite sammanhållning även utanför skolan, speciellt fö de barn som inte känner sig helt trygga iskolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback