Natten from hell...

Den här natten var ju halvkul eller nåt.. Joanna somnade i vår säng och själv gick jag och la mig brevid henne vid 23.30. Kl 00,00 vaknade Lucas och hamnade också i vår säng. Han käkade och somnade om lagom tills att Joanna flög upp och började härja runt i sömnen och skrika om att hon hade fått bästa hästen på ridskolan. Hon råkade lägga benet över Lucas så att han vaknade igen:/

Joanna somnade om men Lucas förblev vaken och jätteglad.

Vid 02,00 sov Lucas igen och då vaknade Joanna och skulle gå och kissa. Hon somnade om och jag med. Vid 03,30 var det dags igen- Lucas började _fisa_ något sjukt högt! Tänk att man ska behöva vakna av att nån ligger och fiser?? Han höll på och stånka och böka i säkert 15 minuter och till slut hade han ju väckt sig själv. Han fick komma tillbaka till vår säng och käkade lite till. Han somnade medan han ammade och vägrade sedan att släppa taget om bröstet.

Jag fattar inte alla dom som säger att dom bara sover vidare medan bebis ammar; jag har jättesvårt att sova när ngn suger på mig:) Nu behövde jag iofs inte ens tänka tanken på att sova medan nån suger på mig, för redan vid 04,45 var han vaken igen, och nu var det inte mat som lockade, nej han ville leka.

Jag låg där och försökte ignorera honom så han skulle fatta att det var natt, men det var ju lönlöst. Kl 05,00 gick jag och väckte Stefan som låg hos Victor så att han fick komma och ta över.

Jag gick in och la mig brevid Victor istället. Somnade som en stock. Vad händer? 05,45 vaknar VICTOR och skriker att han vill ha sin röda buss i sängen. Givetvis hade jag ingen aning om vart den var sådär mitt i natten. Fösökte sticka åt honom en lastbil istället men det var ju inte samma sak. Då kom Victor på att han ville leka i sin nya Byggare Bob koja istället så han gick helt enkelt upp. 5 minuter senare kom Joanna upp och ville också leka i kojan med Victor och sen var det helt enkelt morgon och en ny dag.

När alla var vakna så somnade Lucas iaf och sov fram tills 12 på dan idag.

Så- det var min natt, vad gjorde ni i natt???? *ironisk*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback