Sporadisk uppdatering...

...kan man väl kalla det jag håller på med!:)

Sen sist har jag hunnit träffa Helena mittbena. Vi satt på uteserveringen på Grodan och drack vitt vin hela lördagkvällen. Det kändes rätt sjysst att kunna sitta ute i november!

I söndags fyllde mamma år så då var vi där och firade henne tillsammans med lite släkt och i måndags fyllde lillebror Jakob 21 så då var jag där igen och lämnade en present!

Lillebror Jakob har börjat lära sig spela gitarr och har visat sig vara en riktig talang:) Han håller på en del med att göra musik, men nu har han gett sig på guran, det är kul:)



I går var vi på utvecklingssamtal för Joanna i skolan och det var som vanligt kul. Joanna är så himla duktig så man får ju känna sig riktigt stolt! Joanna ligger långt före i alla ämnen och ligger flera år före när det gäller tex läsning! Duktiga tjejen:)

Hon fick massor av beröm för att hon är så duktig i skolan men också för att hon är en bra kompis och att hon har bra koll och jättebra vuxenkontakt. Kul att höra! Fröken vill börja ge Joanna fler utmaningar och fler individuella uppgifter eftersom hon kommit så långt, det är jättekul att höra att skolan numer satsar på _individuell_ inlärning på den nivå du faktiskt är, det är ju annars det blir så tråkigt i skolan!
´Jag menar, vem vill sitta och traggla bokstäver när man har läst flytande utan att ljuda sen man var 4 år? Klart det blir tråkigt då, och det är ju trist om skolan ska bli tråkig redan i första klass...

Nu ska vi baka sockerkaka med Victor!

Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback