"Tjena fetto!!!"

-"Tjena fetto!!" ekar det i slänten vid majbrasan.
Jag känner helt instinktivt att det är till mig. Mycket riktigt,där står Ricsi med värsta feta flinet i ansiktet.

-"Va fan, gööööör, ni inget annat än att pöka??" är nästa kommentar..

Ska han säga?? Som också har tre barn:)

Men okej, Ricsi är Ricsi och han kommer liksom undan med det. Han är bullrg och härlig och man får ta honom för vad han är. Han säger saker med ett brett leende och glimten i ögat. Det kan jag ta.


Då finns det värre saker. Ta tex i går när jag pratar med några tjejer när vi sitter ute i solen. Vi gnäller lite över att vi har bleka ben och att man skulle vilja ha lite färg innan man visar sig i kjol.

Då kommer det:


"Men det blir ju skönt för dig Petra som kommer vara helt tjock hela sommaren efter att bebisen är född, du kan vara tjockis helt legitimt!"


"Vi ska sitta brevid dig på stranden hela sommaren så att vi kan känna oss smala brevid dig" och lite andra likande kommentarer..

Ehh okej. Vad säger man här?

Hur kan det komma sig att det är helt ok att tala om för någon annan hur jävla fet den kommer att vara om några veckor?

Hur kan det vara ok att berätta hur smal och fin man kommer att känna sig om man sätter sig brevid mig som kommer att vara värsta fettot? Ska jag bli glad eller?
Varför säger man något alls, vet inte folk att det ibland är bättre att hålla käften?

Nä, jag blir förbannad.

Jag svarade iaf ngt med att det inte är solklart att man är i värsta formen bara för att man inte varit gravid på ett tag. För säkerhets skull la jag till en menande blick.

Lite fånigt, javisst, men lay off att kommentera min kropp tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback