När jag var 15 år så hade jag bl.a lila hår och älskade punk

Shit jag kan verkligen sakna den där tiden när jag, Ina, Lina och Anna färgade håret på varandra i alla möjliga färger, hur vi satt och slet med rakblad mot våra jeans för att få dem perfekt trasiga..

Vi hängde nere i Gamla Stan och var småkära i "19" och vi sprang runt fulla i Skanstull med Inas mammas vin i pappersmuggar. Ina tyckte att vi skulle röka Johan Silver utan filter för att det var coolt, men det hoppade jag:)

Självklart hade vi alldeles för mycket svart mascara och kajal runt ögonen.

Vi var typ bästis med alla Stockholms tunnelbanemusiker och brukade hänga där och sjunga massa låtar med dom på nätterna.

Vi tyckte att vi ägde rätt hårt och skolan var verkligen inget för sånna som oss! Istället demonstrerade vi vårt oberoende och vår likgiltighet inför skolan genom att välta bänkarna och storma ut ur klassummet när det passade oss. Moget..näääe..:)

Vilka små söta töntiga fejkrebeller vi var:) så typiskt 15 år:)

Bästa banden var
KSMB
Ebba Grön
Sterbers
Asta Kask

Men vi älskade också Hoola Bandoola och Wiehe och liknande, man kan nog säga att vi var rätt svårt färgade av att vara uppvuxna på 70-talet:)

Bästa låten? Sex Noll Två. Jag går fortfarande igång på den:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback