Jobbat igen

Idag är det måndag och jag har jobbat igen. Eftersom man varit ledig ända sedan i onsdags så var det riktigt kul att komma till jobbet och träffa alla fina och goa kolleger. Jag gillar verkligen dom som jag jobbar med, och det är ju värsta  lyxen!

Eftersom Steve hade sjukt mkt att göra idag så fick jag hämta Victor på dagis idag och det var mysigt. Han var glad att se mig och sprang fram och kramade mig och ropade "mamma tommej" (mamma kommer) och det var såklart supermysigt att träffa lillhjärtat:)

Vi gick hem till gården men då ville Vickan gå på promenad i vagnen så vi gick en sväng. Rätt snart visade det sig vad han hade i tankarna.. Han började peka mot affären och ropade "halla pitta" vilket betyder "handla pizza". Vad ska man säga?:) Näääe, nån pizza köpte vi inte, men vi gick till Handlarn och köpte en glarre.

Victor är så rolig, för när man köpt glass hos Handlarn så vill han alltid att vi ska sitta _precis_ utanför och äta glassen tillsammans. Man kunde ju tycka att det var mysigare att sätta i sig i parken eller på gräsmattan,men nej- vi ska sitta på trottoaren utanför affären.. Men vii hade kul och mysigt:)
image332
image333

image334

Efter glassen ville Victor att vi skulle gå hem och....åka pulka. Jaja, vem är jag att tala om vad man kan och inte kan göra.. Klart grabben ska åkapulka om han vill:)

image335


Efter pulkaåkningen tog vi varsin hink och samlade stenar på gården. Vi räknade hur många vi fick i hinkarna, eller rättare sagt, Victor räknade till 13 och sen började han om igen:)


image336

Solen sken och vi fick en härlig eftermiddag. Jag hämtade Victor vid 15.00 och vi gick inte in och lagade mat förrän 18.00, så vi fick många lektimmar. Det är det som är så skönt på våren!!!

Hoppas att ni också har haft en bra måndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback