Jag kanske skulle get a life eller nåt..

Alltså det känns lite som att det är något som är fel när man plötsligt inser att man faktiskt har som intresse att städa. Alltså inte att gå och plocka massa smågrejer- det suger, utan att _städa_!

Rycka ut allt ur skåpet under diskbänken, diska varenda pryl som står där och verkligen gnida in dem i yes och sedan gnugga hela skåpet med såpa och sen bli _lycklig_ när den rena doften sprider sig i lägenheten.

Jag städar badrummen varje dag. Det är ju sjukt, för inte ens vi är så grisiga. Men jag njuter verkligen av att gnida in handfatet med såpa och få kranen att riktigt blänka så att man kan spegla sig i den.

Jag går omkring med en sprayblandning av såpa och vatten och en trasa i handen mest hela tiden. Ullis var här och hälsade på och hon blev... förvånad;)

Fast jag känner igen detta beteende hos mig själv. Det har dykt upp 2 ggr tidigare i mitt liv och skulle förmodligen definieras som "boande", och betyder att nu är det inte många veckor kvar tills vi ska få en ny liten bebis hem till oss:)


Kommentarer
Postat av: Hannah

Du är mycket välkommen hem till mig om du behöver städa mer... :)

puss på dig, hoppas du kommer på måndag

2008-05-17 @ 12:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback