Snölek och färglära..

Jag har verkligen saknat snön i år, så jag är grymt glad över att den äntligen kom! Det är så mycket roligare nu, man kan åka pulka, mula varandra, kasta snöbollar, göra snögubbar och man kan dricka varm choklad i snön och det är häääääärligt tycker ungarna:) Dessutom har inte snön hunnit bli skitig ännu så allt är så snyggt:)

Här är några bilder från dagen, lägg speciellt märke till "egghead" dvs bruden i vit mössa och värsta tjocka magen;)


Här är vårt fina hus föresten!



Nu har vi precis käkat middag, potatis/broccoli- och purjolökssoppa med massor av timjan och knaperstekt bacon blev det. Väldigt gott och ungarna älskar det, kan det bli bättre?

Just nu sitter Victor bygger klossar med Stefan. Han övar sig på färgerna och det går sådär:) Det känns lite "goddag yxskaft" ibland;) Så här låter konversationen:

Victor- "Blå loss!" och håller upp en röd kloss (loss=kloss)
Stefan- "Den är röd Victor, det här är en blå kloss"
Victor- "jaa pappa, blå loss" säger Victor och viftar med den röda klossen.
Stefan- "kan du ge mig den blå klossen Victor?"
Victor- "häj pappa, blå loss" och räcker fram en grön kloss..
Stefan- "tack victor, men det där var en grön kloss"
Victor- "här gjön loss" och sträcker fram den...blå klossen

Jag håller på att garva ihjäl mig, det är liksom mission impossible

Efter att Victor har lekt färdigt i sitt rum så ser det ut såhär:
image259

Behöver jag tillägga att man måste städa Victors rum _varje_ dag:) Fast ärligt, det är svårt att leka utan att stöka till..;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback