Att vara konsekvent är ju viktigt..

..men hur jävla lätt är det när man jobbar i motvind??

Kolla scenariet; vi är i stallet, Joanna och Mira har ridit. Efter lektionen så brukar dom få en femma var och springa upp till cafeterian och köpa godis. Visst, 5 spänn är inte mycket men det är heller inte meningen att dom ska köpa mer än kanske en klubba och en referesher, typ sån där citronkola ni vet.

Idag hade jag ingen växel så Joanna fick en 20-lapp och instruktion om att bara handla för 5 spänn alternativt köpa samma slags godis som Mira. Borde ju vara klasklara förutsättningar?

När dom kommer ned från kafeterian så _springer_ Joanna förbi mig med händerna innanför tröjan och både jag och Sanna hajjar ju att något är lite skumt.. Det visar sig att Joanna har köpt en påse ostbågar, visserligen en liten påse men ändå, som hon försöker gömma för mig genom att springa förbi mig. Smart tjej, som att jag inte skulle märka det:)

Iaf, vi kommer överens om att det var väldigt fel gjort eftersom att hon visste vad som gällde och att detta innebär att hon nu istället valt att äta ostbågar på dagen istället för att få ngt gott till Melodifestivalen. Joanna frågade då om det var okej att smaka några och sen spara resten till kvällen. Obs att det var en sån där vääääldigt liten påse. Visst, det är okej, sa jag. När vi kom hem så berättade Joanna det för Stefan och så la hon in påsen i skåpet.

Vad händer? Stefan "puckot" ger ostbågarna till Victor!! Då var det ju j-t lätt för mig att vara konekvent och hålla fast vid att Joanna inte skulle få något lördagsgodis ikväll eftersom att hon valt ostbågarna.. Dom fanns ju liksom inte kvar..Dessutom ger man väl inte bort nån annans grejer? Så nu har jag istället fått köpa en stor påse ostbågar eftersom dom förstås inte hade sånna små i vår affär. Dessutom lyckades hon tjata till sig vanligt lördagsgodis också. Vad bra det går för oss. Jag suger på att vara konsekvent, och när jag väl försöker så blir jag totally motarbetad.

Victor är iaf på väg hem från vårdcentralen med diagnos öroninflammation, det förklarar varför han varit så ledsen igår och idag, stackarn har nog haft jätteont:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback