Årets skärgårdspremiär avklarad

I torsdags efter jobbet så packade vi in ungarna i bilen och stack ut till landet i Sthlms skärgård för att fira påsk.
Vi körde ut till Boda på Värmdö och skulle ta waxholmsbåt därifrån. Vi hade tänkt att Victor skule tycka att det var kul att åka båt men det tyckte han ju inte.. Han blev rädd. Dessutom var det världens minsta lilla båt som vi fick åka så alla män´niskor fick nästan stå på varandra och Stefan fick stå på ett ben och bära Victor typ hela vägen.. Victor skrek såklart den mesta av tiden "ja ill inte åka båååååååt, ja ille åka biiiiiil".. ja ni kan ju tänka er. Joanna råkade välta vår ena kasse så det rullade ut mamma Scans köttbullar i hela mittgången och som alla vet så luktar dom köttbullarna... bajs faktiskt.

Iaf, vi kom fram och Johan mötte oss vid båten. Han, Ullis och ungarna kom ut redan på onsdagen. Johan hade båten med oss för att skjutsa oss och packningen men Victor totalvägrade att åka i en liten snurra.. Så jag och Stefan fick gå och Joanna och väskorna åkte båt.

Huset var såklart iskallt men det var mysigt att komma ut. Victor tyckte att det var kul att träffa kusin Lova och Joanna tyckte att det var kul att träffa grannen Hasse:)

Lova åt middag med oss och sen satt hon och Victor tillsammans i en fotölj och såg på bolli


Vi gick och la oss rätt tidigt. Det var som sagt iskallt så vi trängde ihop oss i ett litet sovrum och låg som packade sillar för att hålla värmen. Det var riktigt mysigt:) Mitt i natten vaknade Joanna och behövde gå ut och kissa. och då märkte vi att snön vräkte ner. Joanna blev såklart tokglad och tyckte att vi skulle stanna ute och åka pulka. 03.30 på morgonen.. skulle inte tro det:) Sen sov vi vidare och 05.30 vaknade Victor. Vi gick upp och sefter nån timme var vi ute och åkte pulka allihop.

På fredagen gick jag och Joanna en promenad tillsammans med Johan, Ullis, Lova och lilla Hugo. Som ni ser på bilden så hade det kommit en hel del snö!
Vi stack hem till Matte och Sofia och det visade sig att Mattias båda killar Anton och Simon (Joannas "kusiner") var med, det blev Joanna såklart jätteglad över:) Dom är så himla gulliga och tar hand om Joanna och låter henne vara med. Joanna gillar verkligen dom! Simon var smart och gjorde snöänglar i joggingbrallor, blött, kallt och härligt:)


Vi tog en kaffe hos dem och sen gick vi allihopa tillsammans till Ingmarsökrogen och käkade lunch.
image236

Sen gick alla hem till sig och vilade ett par timmar.
På kvällen körde vi påskmiddag tillsammans och barnen fick sina påskägg lite i förväg eftersom vi firade påsk på fredagen istället.. Dom var jätteglada:)

Vi var hemma hos oss och nu var huset rikigt behagligt skönt eftersom vi hade eldat i öppna spisen hela dygnet!  Efter ett tag kom Karin Per Helena och hundarna Selma och Laban över så det var full rulle kan man säga.

Det gick väl en hel del vin och snaps för dom ogravida vuxna:) Men det var en supertrevlig kväll och jag hade riktigt kul!! Det är så olika det där, i vissa fall så är det astråkigt att sitta med när andra har fest och man inte får dricka ett glas vin själv, det kan bli sååååå jobbigt att höra andras snack, men med dessa männsikor så gör det mig inget, dom är ju så roliga så jag skrattar ju ihjäl mig iaf:) Fast jag kan säga att jag längtar ihjäl mig efter att få sitta och ta ett glas vin tillsammans med dem och snacka skit på "ogravida" villkor:)

Jag gick och la mig vid 01.30 och Johan sa tom att jag sett imponerande pigg ut hela kvällen och att Stefan sett tusen ggr tröttare ut:) Haha, det är ju mitt mål;)

När vi vaknade nästa dag var vädret helt underbart! Strålande sol och typ 0-gradigt och ingen blåst. Kan det bli bättre? Vi drack kaffe utomhus medan Lova och Joanna åkte pulka. Sjukt härligt!
Det är så himla vackert ute på landet när det snöar!!


Efter en härlig dag i solen så stack vi till båten för att åka hem. Solen gassade och när vi satt på byggan och väntade på båten så kände vi oss rätt..omotiverade..
image244


Det var verkligen superskönt att komma ut på landet och andas frisk luft, men efter ett par dagar känner man att det räcker, man börjar längta efter en dusch och riktig toalett:) Speciellt som gravid är det halvjobbigt att kissa i skogen:)
Det var jättemysigt att träffa alla!!! Vi har varit lite dåliga på att tajma det på sista tiden!

En sista bild av en härlig vinterskärgård:)
image245

Hoppas att ni också har haft en härlig påsk:)


Kommentarer
Postat av: Andrea

Hej, vill du få godis hemskickat, gratis?
Klicka här: http://www.gratisgodis.se/?r=226488

GLAD PÅSK!

Postat av: Anonym

Jaa, det var super mysigt i påsk. Och kul att umgås och skratta lite. Vilka fina kort, ska maila dig några andra fina imorgon. Puss, hoppas vi ses snart. Kommer över å våldgästar någon fredag. Din Ulla (som gärna sitter på en skinbit i snön)

2008-03-24 @ 21:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback