Här ligger jag och bebis och rockar loss!

Vi ligger och lyssnar på Winnerbäcks "strimmor" och frågan är om inte den blir en av mina förlossningslåtar, för självklart så måste man ha en förlossningsskiva! Bebis sparkar i takt eller möjligtvis i otakt ibland, men han sparkar iaf till musiken:)

Sist så var det bad day och svensk sommar och såklart alla Winnerbäcks låtar som gick varmast under förlossningen.

Den här gången har jag inte kommit så långt med förlossningsskivan, men om jag ska gå på hur det brukar bli så blir det ihopplock av låtar som påminner om min fina vän Ullagulla.

Det är knäppt det där, men när jag föder barn så längtar jag alltid efter Ullis:) Första gången så ringde jag henne mitt i värsta lustgasruset och tjatade om att jag ville att hon skulle vara där och att jag längtade efter att dricka vin med henne på landet:) Undrar om jag liksom glömde bort att jag faktiskt låg och födde barn mitt i det sköna lustgas-ruset jag var i..Jag menar det var ju så nära berusning som jag varit de senaste 10 månaderna:) Jag trodde att det var fest!:)

Andra ggn gick så snabbt så jag hann inte ringa och hålla på, men jag längtade efter Ullagulla ändå såklart:)

Annars kan jag alt oftare blir påmind om vad som är på g. Jag har mkt förvärkar och sammandragningar och idag när jag var på BR och köpte massa presenter till alla Joannas kalas som hon ska på såfick jag flera stycken på raken som var så kraftiga att jag blev alldeles kallsvettig och fick gå ut och sätta mig och vila.

Men förvärkar är bra har jag bestämt, de kommer att göra så att förlossningen går snabbt och smidigt, japp- så blir det.

Väderomslaget har gjort susen för mina fötter, i morse var mycket av svullnaden borta från fötterna och jag hade tappat 2.5 kg i vikt. Vätskan väger en del alltså..

Nu ska jag dammsuga för golvet ser ut like shit om man säger så vilket iofs är skumt eftersom jag dammsög igår.. Men det är sån årstid, ungarna drar in skit och det är svårt att undvika såklart när dom är ut mkt och har många kompisar hemma. Och så vill jag ju att det ska vara:)

Nu fick jag en till sammandragning som höll i sig läääänge och strålade ut i låre på det där välbekanta sättet och jag känner bara att jag LÄNGTAR EFTER ATT FÖDA BARN!!! Visst, det är skrämmande och smärtan är faktiskt helt sjuk, men det är ändå så fantastiskt och jag kan känna en viss sorg över att detta blir sista gången..

1:a förlossningen var ju inte att leka med, men den andra var grym! Den kan man läsa om under kategori "förlossningsberättelse" om man skulle känna för det:)

Nope, nu slutar jag, ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: sissi

Precis! Jackies förlossning var lååång och tuff och inget flyt alls.. Men denna gång "alexia" var sjukt bra! jag liksom hoppade ur sängen direkt och beredd att jogga till patient hotellet så oförskämt bra mådde jag och ja det var en dröm förlossning!Lycka till med tredje Petra hoppas den blir bra den med! kram!

Postat av: stina

Hej Petra!



Tack för din kommentar. det känns skönt att få lite råd, jag trodde inte jag skulle vara så här men jag är riktigt nojjig och det är mycket tankar som kommer. jag vill ju vara väl förberedd samtidigt som det känns svårt att förbereda sig oxå...men jag ska läsa boken du tipsade om. det är så dumt att jag suger åt mig av alla skräckhistorier som man hör istället för att suga åt mig av det fantastiska som många ändå säger att det är :)

det jag är mest orolig över är att nånting skulle hända med barnet och sen det där med sprickningar..

nej nu ska jag skärpa till mig och tänka positivt!! :)

läste din förlossningsberättelse förresten, det var häftigt. det måste verkligen vara en otrolig upplevelse att äntligen få hålla barnet i sina armar!

Lycka till med den kommande förlossningen!

och tack än en gång för dina tips!

2008-06-13 @ 22:57:44
URL: http://stinchmeister.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback