Ultraljudskontroll på Huddinge idag!

Idag var vi på ultraljudskoll på Huddinge Sjukhus för att kolla att bebis växer som han ska, hur han ligger och hur mycket fostervatten som finns m.m

Det visade sig att bebis trivs alldeles förträffligt i magen och det kunde man ju gett sig tusan på:)

Fostervatten finns det gott om och han är VÄLDIGT rörlig och pigg. Det var tydligen jättebra eftersom det visar att inte är slö. Han klarade av att snurra runt förvånandsvärt bra med tanke på hur trångt han har det och det var tydligen också bra eftersom det visar på en stark bebis som kommer kunna hjälpa till bra under förlossningen. Ok, det känns ju bra att höra.

Han växer också...4358 g beräknades han väga idag. Oops! Men då får man tänka på att han gått över, om han skulle ha kommit den dag som han var beräknad så skulle han ha vägt 3835 g enligt deras beräkningar och det låter ju rätt normalt. Jag får ju vara glad att han växer som han ska.

Hon trodde inte att jag skulle behöva sättas igång utan att han skulle komma någon av de närmsta dagarna. Jag hoppas verkligen på det och jag tror faktiskt att det kommer att komma igång av sig självt bara jag har tålamod, och när det gäller sånt här så har jag faktiskt det. Jag vill inte tillsätta massa kemiska grejer för att få igång det snabbare bara för att jag inte orkar vänta typ..

Men det kändes väldigt skönt att se att allt verkar ok.

I morgon har vi en ny tid inbokad då vi ska träffa en läkare som ska göra en bedömning och ställningstagande om igångsättning, men jag tror att han/hon kommer att säga att allt är ok och att vi får avvakta och sen ge mig en ny tid och så får det väl bli. Det känns ok. Det känns bra att dom har koll på mig och min bebis:)

Tack ni som skriver snälla peppande kommentarer:)

Kommentarer
Postat av: Nanna

Åh va skönt!! :)

Jag blir nästan, nääästan, lite liiite sur på din bebis. Jag tycker han är otroooligt seg.

Men det är bara för jag LÄNGTAR såå mkt. Jag vill see honom!! :)

Och så vill jag se dig för det var jäääättelängesen nu =/

Puss o Kraaam Den lilla människan

Postat av: Hannah

jag får nästan en liten tår i ögat nu när jag tänker att han kommer alldeles, alldeles strax. :) Åååh vad vi längtar. Stoooooor kram till dig, lycka till!!!

2008-07-11 @ 09:16:48
Postat av: Nanna

ÅHHH GRATTIS BÄSTA BÄSTA PETRA!!!



Vi är sååååå glada här!!! :)



PUSS O KRAM!!! :) <3 <3

2008-07-11 @ 13:10:05
URL: http://nannaas.blogspot.com
Postat av: Marie

grattis!!

2008-07-11 @ 13:23:40
URL: http://marie88.blogg.se/
Postat av: Hannah

ååååhhh, grattis till hela familjen. Blev det igångsättning eller hann du inte till läkaren? :)



Vad får han för namn? puss och kram

2008-07-11 @ 13:54:32
Postat av: Anonym

STORT GRATTIS!!!!

hoppas allt gick bra!!

2008-07-12 @ 18:01:38
URL: http://stinchmeister.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback